معاون عمرانی استاندار یزد:

وضعیت شکننده آب شرب استان یزد

معاون عمرانی استاندار یزد با شکننده خواندن وضعیت آب شرب استان، گفت: تدوین برنامه‌های توسعه چند بعدی از مهم‌ترین راهکارهای برطرف کردن مشکلات آب، صنعت و کشاورزی استان است.

به گزارش یزدی نیوز‌«سیدمحمدرضا سیدحسینی» در آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای موسسات پارک علم و فناوری یزد در حوزه آب، با اشاره به کم‌آبی‌های مستمر در استان یزد،‌ اظهار کرد: وضعیت آب شرب استان،‌ شکننده است.

 

وی حفظ منابع آب‌های زیرزمینی برای نسل‌های آینده را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نسل امروز متعهد به حفظ منابع طبیعی‌ نظیر آب،‌ خاک و هواست.

 

معاون عمرانی استاندار توسعه بی‌رویه صنایع را از آسیب‌های زیست‌ محیطی استان یزد برشمرد و افزود: پدیده مهاجرنشینی،‌ آسیب‌های زیست‌محیطی‌ و ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر داخلی و خارجی تنها دستاوردهای توسعه صنایع در استان بوده است.

 

سیدحسینی با تأکید بر ضرورت حفظ منابع محیط‌زیست در راستای توسعه بیش از پیش استان، تصریح کرد: تدوین برنامه‌های توسعه چند بعدی از مهم‌ترین راهکارهای برطرف کردن مشکلات کشاورزی،‌ صنایع و آب در استان یزد است.

 

این مقام مسئول اولویت نخست استان در سال جدید را حفظ منابع آبی و محیط زیست استان دانست و خاطرنشان کرد: بحث تأمین آب به‌عنوان ضروری‌ترین نیاز تولید و کشاورزی، اولین شرط اجرای طرح‌های استان محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به همکاری مناسب صنایع در راستای حفاظت از محیط‌زیست در استان، گفت: همه صنایع در استان یزد به سیستم کنترل و بهینه‌سازی مصرف آب مجهز هستند.

 

معاون عمرانی استاندار ‌یزد رعایت و صرفه‌جویی در مصرف آب را از رسالت‌های دستگاه‌های دولتی برشمرد و افزود: از ابتدای سال،‌ نسبت به قطع انشعاب دستگاه‌هایی که بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند،‌ اقدام می‌شود.

 

«داریوش پورسراجیان» رئیس پارک علم و فناوری یزد هم در این مراسم،‌ مطالعات توسعه‌ای فناوری آب را یکی از برنامه‌های شاخص پارک علم و فناوری یزد دانست و تصریح کرد: اقتصادی کردن حوزه آب از راهکارهای توسعه استان و مدیریت مصرف آب در یزد است.

 

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از صنایع خرد تصریح کرد: فرهنگ‌سازی عمومی،‌ حساس‌سازی اجتماعی و توسعه ارتباطات نقش مهمی در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه آب ایفا می‌کند.

 

پورسراجیان توجه به بحث آب در بخش خصوصی و دولتی را نیز ضروری دانست و یادآور شد: همگرایی در ایجاد راهکارهای توسعه استان ضروری است.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..