کاهش ۲۰ برابری ابتلا به بیماری وبا در کشور

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: علی‌رغم افزایش جمعیت، ابتلا به بیماری وبا در کشور به میزان 20 برابر و اپیدمی‌های 10 تا 20 هزار نفری به هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر "محمود نبوی" در کارگاه کشوری مدیریت بیماری‌های منتقله از آب و غذا با اولویت وبا که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار کرد: کاهش بیماری‌های منتقله از آب و غذا،‌ مستلزم پیشرفت جامعه در حوزه تولید و عرضه انواع مواد غذایی سالم و استاندارد است.

وی در مورد ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری وبا به عنوان یکی از بیماری‌های منتقله از آب و غذا نیز تصریح کرد: نظارت بر سلامت مواد غذایی و کاهش مسمومیت غذایی در اولویت جدی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی است.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت تأمین سلامت آب شرب، گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد آب آشامیدنی کشور از نظر بیولوژیکی سالم و تسویه شده است.

نبوی، کنترل بهداشت مواد غذایی را از جمله ضرورت‌های تأمین سلامت عمومی جامعه عنوان کرد و ادامه داد: علی‌رغم افزایش جمعیت، ابتلا به بیماری وبا به میزان ۲۰ برابر و اپیدمی‌های ۱۰ تا ۲۰ هزار نفری به هزار نفر کاهش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به واردات هر ساله‌ی بیماری وبا از برخی کشورهای همسایه در ماه‌های اسفند و فروردین، خاطرنشان کرد: خوشبختانه‌ پتانسیل سیستم بهداشتی کشور تاکنون به گونه‌ای بوده که‌ وباهای وارداتی را به خوبی کنترل کرده است.

به گزارش ایسنا، معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، وضعیت ایران را در مورد مقابله با طغیان بیماری‌های واگیردار به ویژه وبا مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: ایمن‌سازی جامعه در برابر بیماری‌های واگیردار از جمله برنامه‌های در دستور کار است. /م۰            

بخش نظردهی بسته شده است..