رئیس خانه معدن یزد:

همایش نقش معدن در اقتصاد و توسعه کشور برگزار می‌شود

رئیس خانه معدن یزد و دبیر هماهنگی منطقه جنوب شرق کشور از برگزاری همایش نقش معدن در اقتصاد و توسعه کشور به میزبانی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز ،سعید افضلی‌پور  در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: این همایش به مدت یک روز و با مشارکت خانه معدن ایران با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی رویکرد برگزاری این همایش معدنی را با نگاه به GDP ملی و منطقه‌ای عنوان کرد و بیان داشت: این همایش در تاریخ ۱۰ خرداد ماه و با همکاری استانداری یزد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خوشه سنگ شرکت شهرک‌های صنعتی استان و دو معدن بزرگ استان برگزار می‌شود.

افضلی‌پور وجود منابع سرشار معدنی در استان را مانند خونی در رگ‌های صنایع برشمرد و اضافه کرد: بروز اختلال در فعالیت‌های این حوزه به معنی افت تولید در سایر صنایع و در نتیجه توقف آن‌ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: معادن، تامین‌کننده مواد اولیه موردنیاز بسیاری از صنایع محسوب می‌شوند و در امر خودکفایی صنعتی در کشور، ایجاد اشتغال مولد، افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه کشور‌ها نقش بسزایی دارند.

این فعال معدنی با یادآوری وابستگی فعالیت‌های صنعتی به مواد معدنی عنوان کرد: صنایع معدنی به عنوان اولین بخش در زنجیره تامین سایر صنایع هستند لذا توسعه بخش معدن در کشور، منافع بسیاری به صورت مستقیم و به صورت غیرمستقیم در اقتصاد کشور به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی، توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته، ممانعت از مهاجرت و… از جمله دستاوردهای کوچک معادن در سطح استان هستند بیان داشت: برخی وزرا و مقامات کشوری و اعضای شورای عالی معادن و روسا و معاونین معدنی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در این هماش حضور دارند تا به بررسی و تبیین نقش معدن در اقتصاد و توسعه کشور پرداخته شود.

رئیس خانه معدن یزد با اشاره به نقش بالای معادن در صادرات کشور و مزیت‌های ویژه این حوزه تصریح کرد: متاسفانه آنگونه که باید از نقش معادن و مزیت‌های آن استفاده نشده، اما با این وجود معادن ما تاثیرگذاری خوبی را در اجرای برنامه توسعه ایفا کرد که به دنبال اثرگذاری بیشتر معادن در سطح اقتصاد کشور هستیم.

وی بیان مشکلات، موانع، معضلات و ارائه راهکارهای پیشنهادی و بررسی موارد مربوط به معادن در کشور را از اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: توسعه و سرمایه‌گذاری بخش اکتشافات معدنی، ایجاد زمینه برای فرهنگ‌سازی و آشنایی معدنکاران با ضوابط و مقررات، بهبود سرمایه‌گذاری در بخش معدن با مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری از جمله اهداف برگزاری این همایش است./م۰

بخش نظردهی بسته شده است..