۴۰ درصد بیمارستان‎‎های کشور قدمتی بالای ٥٠ سال دارند

به گزارش یزدی نیوزمعاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به قدمت بالای ۵۰ سال ۴۰ درصد بیمارستان‎‎های کشور، از نیاز کشور به ٨٠ تا ١٠٠ هزار تخت بیمارستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر "محمد آقاجانی" در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‎‎های علوم پزشکی در یزد در جمع خبرنگاران  با اشاره به این که در حال حاضر ٥٧٠ بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت در کشور به ارائه خدمات درمانی مشغول هستند، افزود: شاخص تخت به جمعیت ۱.۶۵ در هر هزار نفر است که وضعیت کشور ما در این شاخص در بین کشورهای منطقه چندان مطلوب نیست و تعداد تخت‌‌های بیمارستانی باید افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ٨٠ درصد بیمارستان‎‎های کشور قدمتی بالای ٥٠ سال دارند و نوسازی و بهسازی محیط‎‎های بیمارستانی در قالب اجرای محور هتلینگ بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ٩٣ همچنان به قوت خود در حال انجام است.

آقاجانی همچنین از پرداخت ١٧ هزار میلیارد ریال مابه التفاوت هزینه های درمان بیماران بستری و صعب العلاج در سال گذشته خبر داد و گفت: در قالب بسته کاهش فرانشیز، هزینه‎‎های بستری، اعمال جراحی، دارو اقدامات تشخیصی و درمانی بیماران به طور چشمگیری کاهش یافته و رضایت نسبی مردم از طرح تحول نظام سلامت به خوبی نیز مشهود است.

وی همچنین از خرید ٢٧ هزار قلم تجهیزات پزشکی سرمایه‎‎ای سنگین و متوسط در سال گذشته خبر داد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..