لزوم نظارت جدی بر معادن شن و ماسه یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر لزوم نظارت جدی بر معادن شن و ماسه از سوی دستگاه‌های نظارتی استان تاکید کرد.

محمدرضا سید حسینی  در نشست شورای فنی استان اظهار داشت: مصالح ساختمانی ، نقش تعیین کننده‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت و سازها دارد.

وی صیانت از حقوق مردم، حفظ اموال عمومی و برخورد با متخلفان را امری ضروری دانست و ادامه داد: بهره‌برداری غیراصولی و بی‌رویه در برخی معادن شن و ماسه استان، تبعاتی را به دنبال دارد.

این مسئول اضافه کرد: توصیه من به اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی این است که در زمینه معادن شن و ماسه نیز سختگیری داشته باشند تا تولید این محصول نیز همراه با رعایت استانداردهای لازم باشد.

وی بیان داشت: بسیاری از این معادن دپوهای سنگینی را انجام داده‌اند و خودشان نیز از کیفیت پایین محصول تولیدی آگاهی دارند اما لازم است در این زمینه حرکتی انجام دهند که به نظر می‌رسد این کار باید از سوی دستگاه‌های نظارتی دنبال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد عنوان کرد: خوشبختانه در حوزه تولید آجر و بلوک تیغه و سفال مشکل خاصی وجود ندارد و از سال گذشته که نظارت بر این تولیدات جدی‌تر شد شاهد بروز مشکلات کمتری در این زمینه هستیم.

وی افزود: مجموعه استان در این زمینه آماده همکاری لازم با دستگاه‌های نظارتی است اما این انتظار هم وجود دارد تا دستگاه‌های نظارتی نیز همت کنند و مشکلات این حوزه را رفع کنند.

سیدحسینی در بخشی از سخنان خود خواستار نظارت جدی‌تر و پیوسته سازمان نظام مهندسی در پروژه‌ها شد و گفت: مهندسان در این حوزه به خود بیایند و در چارچوب قوانین به وظایف خود عمل کنند.

وی با اظهار نارضایتی از عملکرد دستگاه‌های نظارتی، اظهار داشت: متاسفانه جایگاه نظارتی دستگاه‌ها مخدوش شده و انتظار داریم که دستگاه‌ها به درستی به وظایف خود عمل کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد همچنین به روز آوری دانش فنی و امکانات مهندسی استان را خواستار شد و تصریح کرد: در حال حاضر فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای در اجرای پروژه‌های عمرانی به کار می‌رود که باید امکانات و تجهیزات خود را متناسب با آن‌ها آماده کنیم.

وی افزود: بسیاری از ضعف‌ها و مشکلات پروژه‌های عمرانی از آن‌جا ناشی می‌شود که ناظران پروژه‌ها در کار خود کوتاهی می‌کنند که باید سازمان نظام مهندسی ساختمان در این زمینه جدی‌تر و قوی‌تر عمل کند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..