۳۰خردادآخرین مهلت ارسال آثاربه جشنواره فیلم رضوی یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد آخرین مهلت ارسال آثاربه یازدهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزدرا ۳۰خردادماه سالجاری اعلام کرد.

علی غیاثی ندوشن با اعلام این خبر افزود: یازدهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد از ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شود و مراسم اختتامیه نیز ۱۹ مردادماه ۱۳۹۵ است.

وی ادامه داد:این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی تولیدکنندگان آثار برتر فرهنگی وهنری در زمینه سیره و بهره گیری از هنر سینما در ترویج این فرهنگ در دو بخش اصلی داستانی کوتاه و مستند کوتاه برگزار می شود.

 

وی با اعلام اینکه همه آثار جشنواره باید در راستای اهداف جشنواره و در قالب یکی از موضوعات ارزشی و دینی ، اخلاقی و سبک زندگی اسلامی باشد اظهار داشت :موضوعات جشنواره یازدهم با عناوین"فرهنگ رضوی" شامل احادیث ، حکمت ها ، داستان ها ، پیام های آموزشی و تربیتی در کلام و سیره رضوی ، یاران و خادمان امام ، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی و مناظرات حضرت و … و موضوع "سبک زندگی رضوی" شامل کلیه ی آثاری که ضمن ایجاد فضای معنوی جلوه ای از مفاهیم دینی ، اسلامی ، کرامات انسانی و فضایل اخلاقی را ارائه نماید است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بخش های مسابقه جشنواره را در دو گروه بخش داستانی کوتاه و بخش مستند کوتاه عنوان کرد و افزود : بخش های جنبی جشنواره نیز شامل برگزاری بخش های فرهنگی و هنری و برگزاری کارگاه تخصصی و نشست های پژوهشی است.

این مقام مسئول جوایز جشنواره را شامل تندیس طلایی به همراه ۶ دیپلم افتخار به فیلم های منتخب برشمرد و گفت: حداکثر زمان فیلم‏های کوتاه بخش داستانی و مستند ۴۰ دقیقه و باید تولید سال ۹۳ به بعد بوده و یا در دوره های گذشته جشنواره شرکت نکرده باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..