مولوی عبدالحمید در یزد اعلام کرد:

دامن زدن به مسائل فرقه ای حرام است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: دامن زدن به گرایش ها و مسائل فرقه ای در شرایط کنونی حرام است و مسلمانان باید گفتمان مذاکره را در پیش بگیرند.

به گزارش یزدی نیوزمولوی عبدالحمید  در هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) در یزد افزود: اختلاف های گرایشی و قومی نباید رخ دهد بلکه باید مسلمانان گفتمان و مذاکره را در پیش گیرند.
وی تاکید کرد: مسلمانان باید حقوق اقلیت های دینی، قومی و مذهبی را رعایت کرده و کرامت انسانی و حقوق اقلیت های دینی از جمله یهودی، زرتشتی و نصاری (مسیحی) را رعایت و حرمت آنان را حفظ کنند.
مولوی عبدالحمید گفت: اسلام، دین جنگ، خشونت و افراطی گری نیست، البته این دین، جهاد دارد و در مقابل تجاوزگران و کسانی که منطق گفتمان و استدلال و عدالت ندارند و به افراطی گری می پردازند، جهاد می کند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: دین اسلام، دین صلح، دوستی، رحمت و آخرین دین پروردگار و دین فطرت هاست.
وی اظهار داشت: ظلم است که این دین را خشن، سخت و تند در دنیای امروز و یا هر زمان دیگر عرضه کنیم؛ در این دین، صلح سازش و مداراست و اجبار در آن وجود ندارد بلکه اختیار است و با غیر مسلمان هم سازش دارد.
وی اضافه کرد: امروز افراطیون صهیونیسم که بیش از ۶۰ سال فلسطین را اشغال کردند، حاضر به صلح و سازش نیستند و پای میز مذاکره نمی نشینند.
مولوی عبدالحمید تصریح کرد: اسلام، دین صلح و گفتمان است و کسی نباید از آن سوء استفاده و آن را دین افراطی گری معرفی کند.
به گفته وی بهترین راهکار برای بررسی در این کنفرانس این است که مذاهب و فرق مختلف اسلامی به بررسی مشترکات بپردازند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد: دین اسلام، مشترکات زیادی بین شیعه و سنی دارد و اختلافات آن اندک است از این روز همه ما باید دین اسلام را تبلیغ کنیم.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..