محمد صدوقی خبر داد:

یزد؛فردا میزبان هفتمین اجلاس مجمع جهانی کشورهای اسلامی /حضور ظریف در یزد

یزد فردا میزبان هفتمین اجلاس مجمع جهانی کشورهای اسلامی است.

به گزارش یزدی نیوزدبیر این اجلاس طی نشستی  گفت:این اجلاس بزرگترین گردهمایی اندیشمندان واتاق فکرهای کشور های اسلامی است که با حمایت سازمان کنفرانس اسلامی در یزد برگزار می شود .
حجت الاسلام محمد صدوقی با اشاره به حضور محمد جواد ظریف در این مراسم  افزود: در این اجلاس مسائل مختلف جهان اسلام ومشکلات آن  تبادل نظر می شود .

وی گفت: شرکت کنندگان این اجلاس  از کشور  های حاشیه خلیج فارس ، آسیایی   ومتفکرانی از اروپا و بعضا از اقیانوسیه هستند.
محمد صدوقی گفت:در این کنفرانس دو روزخ  وزرای امور خارجه سابق و معاونین وزارت امور خارجه کشورهای اسلامی هستند .
دبیر اجلاس مجمع جهانی کشورهای اسلامی افزود: اصلی ترین هدفی  این کنفرانس با توجه به مشکلات پیش روی جهان اسلام و کشورهای اسلامی در حوزه های مختلف برجسته سازی نقاط واعتقادات مشترک کشورهای اسلامی  است .
وی گفت : این کنفرانس بر اساس تکیه بر این مشترکات ،با تعاریف نادرست و گروگانگیری  تعالیم اسلامی توسط جریانات انحرافی وخشونت گرا که رو به افزایش است  مبارزه می کند .
حجت الاسلام محمد صدوقی گفت: برگزاری این کنفرانس در ایران این فرصت را به  جمهوری اسلامی می دهد که مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران را در این باره مطرح کند و برای افکار عمومی وفرهیختگان دنیا وجهان اسلام ی روشنگری مناسبی داشته باشد.
وی گفت:یزد بعنوان دومین شهر تاریخی جهان با توجه به صبغه تاریخی اسلامی که دارد می تواند بعنوان سمبل یک شهر تاریخی برای سبک زندگی اسلامی وزیست مسلمانی مسالمت آمیز معرفی شود.
تابناک

۱ دیدگاه