یک مسئول در دادگستری:

رسانه ها بحران آب را برای افکار عمومی تبیین کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به وضعیت بحران آب در کشور گفت: باید از ظرفیت رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی برای روشن کردن افکار عمومی در این خصوص استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوزسیدعلی اصغر رفاهی در نشست مشترک رئیسان دادگسـتری و قاضیان استان با مدیران و کارشناسان شـرکت سهامی آب منطقه ای یزد افزود: رسانه ها، وسایل ارتبط جمعی و نهاد های فرهنگی نقش بی بدیلی در جریان سازی و جهت دهی افکار عمومی دارند و حال که کشور و بخصوص استان درگیر بحران آب گسترده ای است باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.
وی استفاده از سازمان های مردم نهاد و جلب مشارکت مردمی برای مقابله با این بحران بزرگ را خواستار شد و اظهار کرد: در هر موضوعی که مردم بصورت پویا مشارکت داشته اند نتایج خوبی استحصال شده و در این زمینه نیز ضرورت مشارکت آحاد جامعه در مقابله با این بحران ملی بر کسی پوشیده نیست.
این مسئول عملیاتی کردن طرح معاونت پیشگیری در خصوص پیشگیری از حفر چاه های غیر مجاز در استان را خواستار شد و گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آب های زیر زمینی، تشدید برخورد و پیشگیری از حفر چاه های غیر مجاز، ضروری تر از زمان های دیگر است و در این زمینه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، طرح کاملی را ارائه کرده است.
وی تصریح کرد: اکثر برنامه های شرکت سهامی آب منطقه ای در خصوص بحران آب، حول محور برخورد و مقابله است و به نظر می رسد چنانچه طرحی پیشگیرانه برای پیشگیری از جرایم حوزه آب تدوین شود اثر گذار باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با تاکید بر مستندسازی قوی و دقیق پرونده های حوزه آب توسط کارشناسان حقوقی تاکید کرد : برای صدور رای های قاطع، متقن و بازدارنده پرونده های این حوزه مستند، مستدل و قوی به دستگاه قضایی ارائه شود و چنانچه در این زمینه نیاز به آموزش هم باشد دادگستری آمادگی دارد تا با حضور قاضیان مجرب و با سابقه دوره های آموزشی برگزار کند.
رفاهی با طرح پیشنهاد استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تبلیغات محیطی، شهری و کلیپ های تصویری خاطرنشان کرد: ارائه نمودار ها و تصاویر و فیلم های مستند بحران آب در نشست ها، مسئولان را مجاب به حرکت در این خصوص می کند اما باید با استفاده از هنر، مشارکت مردم در مقابله با بحران آب و صرفه جویی در مصرف این مایه حیاتی را به وجود آورد.
در پایان این نشست از سه قاضی که بیشترین همکاری را با شرکت آب منطقه ای یزد داشتند با اهدای لوحی توسط محمد حاج رسولیها مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، خشکسالی های دو دهه گذشته، خسارات جبران ناپذیری به منابع اقتصادی استان یزد بویژه بخش کشاورزی روستاییان وارد کرده است.
استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در مرکز ایران قرار دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..