علت کاهش شدید اعضای فراکسیون امید

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی وکیلی در گفتگویی درباره علت کاهش تعداد منتخبان حاضر در نشست دوم فراکسیون امید نسبت به نشست اول گفت: برخی هماهنگ کرده بودند تا به امور حوزه انتخابیه خود برسند٬ برخی نیز رسیدند اما چون دقایق پایانی جلسه بود دیگر نام‌شان جزء آمار جلسه نیامد.
 

وی افزود: در مجلس نیز همین طور است هیچ گاه نشست‌های علنی با تمام ۲۹۰ نماینده برگزار نمی‌شود٬ نحوه تشکیل جلسات فراکسیون‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. منتخب مردم تهران٬ ری٬ اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضور ۱۰۵ نفر در نشست دوم به معنای ریزش یا کاهش اعضای فراکسیون نیست بلکه علاوه بر ۱۶۶ منتخبی که براساس لیست امید به مجلس راه یافتند برخی اصولگرایان میانه رو و مستقل‌ها نیز اعلام تمایل کردند به فراکسیون امید بپیوندند و اساسنامه فراکسیون نیز طوری تنظیم شده که برای عضویت آنها محدودیت ایجاد نمی کند.
وی با بیان اینکه نعمتی و جلالی نیز جزء فراکسیون امید محسوب می شوند مگر آنکه خود اعلام انصراف کنند اظهار کرد: در آمار ۱۶۶ نفری اعضای فراکسیون امید٬ نام خانم مینو خالقی و منتخب مردم بندر لنگه هم بود که با این تفاسیر عددیادشده دستخوش تغییر خواهد شد. وکیلی درباره آرای قطعی عارف برای کسب کرسی ریاست مجلس گفت: با توجه به فوت یکی از منتخبان٬ معلوم نبودن وضعیت خانم مینوخالقی و تأیید نشدن صحت انتخابات در حوزه انتخابیه بندر لنگه و بستک٬ کسی که ۱۴۳ رأی بیاورد بر کرسی ریاست مجلس می‌نشیند بر همین اساس آرای قطعی آقای عارف با نصاب ۱۴۳ رأی برای کسب کرسی ریاست مجلس فاصله زیادی ندارد.
کانال تلگرامی مثلث آنلاین

بخش نظردهی بسته شده است..