چند درصد ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود؟

به گزارش یزدی نیوزمعاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲۵ درصد ازدواج‌ها در کشور به طلاق منجر می‌شود، گفت: برای کاهش آمار طلاق باید مشاوره قبل از ازدواج اجباری شود.

محمدهادی ایازی افزود: مجموعه عوامل اجتماعی مانند مشکلات اقتصادی، اعتیاد و ازدواج های نامناسب باعث افزایش آمار طلاق در کشور شده است.

وی گفت: میزان طلاق در کشور روز به روز در حال افزایش است و آمارهای کشور نشان می‌دهد که یک چهارم ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود و این ‌آمار در برخی استانها بیشتر و تا حدود یک سوم ازدواج‌ها می‌رسد.

* طلاق‌های عاطفی به شدت افزایش یافته

معاون اجتماعی وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره طلاق‌های عاطفی تصریح کرد: طلاق‌های عاطفی نیز به شدت افزایش یافته و اگر آمار این طلاق‌ها را هم اضافه کنیم وضعیت در کشور فاجعه است. البته چون طلاق‌های عاطفی در کشور ثبت نمی‌شوند، آ‌مار آن را نداریم.

ایازی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند، طلاق پایان زندگی است، در حالیکه این طور نیست، اما واقعیت این است که بویژه برای زنانی که ازدواج آنها به طلاق منجر می‌شود، به چشم بد نگاه می شود.

وی گفت: باید کلاس هایی برگزار شود و به افراد طلاق گرفته، اصول بازگشت به زندگی عادی را آموزش داد، این افراد می‌توانند دوباره ازدواج کنند و زندگی شاد داشته باشند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت افزود: مساله مهم این است که با مشاوره قبل از ازدواج کاری کنیم که ازدواج‌ها مناسب‌تر باشد و میزان طلاق کم شود، مشاوره های قبل از ازدواج و حتی بعد از ازدواج در دوره نامزدی باید در کشور اجباری شود و بیمه‌ها باید این خدمات را پوشش دهند.

ایازی گفت: سالهاست که آزمایش تالاسمی قبل از ازدواج وجود دارد و اجباری شده و کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بوده است اما با توجه به واقعیتهای جامعه و افزایش طلاق، مشاوره قبل از ازدواج به هیچوجه اهمیتی کمتر از آزمایش تالاسمی ندارد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد، ‌میزان طلاق در افرادی که قبل از ازدواج، یا حتی بعد از آن از مشاوره های روانشناسی استفاده کرده‌اند، به شدت کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت گفت: مشاور ازدواج می‌تواند زندگی بعد از ازدواج را پیش بینی کند و زوجین را از نظر مالی و فرهنگی بسنجد و اگر هم کفو بودند، به آنها گواهی اجازه ازدواج بدهد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..