هشدار امام جمعه یزد:

تعطیلی کارخانه‌ها زیبنده استان یزد نیست/ ادارات بر مشکلات مردم نیفزایند

امام جمعه یزد با بیان اینکه زیبنده نیست کارخانه‌های کاشی در استان یزد یک به یک تعطیل شده و دیگر صنایع نیز حال و روز خوبی نداشته باشند، گفت: مسؤولان و نهادها باید تحرک بیشتری داشته و برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا ناصری در دیدار با رؤسا و مدیران روابط عمومی‌های نهادهای استان یزد به مناسبت هفته ارتباطات با تأکید بر اینکه ادارات نباید بر مشکلات مردم بیفزایند، اظهار داشت: یکی از اداراتی که مشخص نیست چه اقدامی انجام می‌دهد و برای چه به وجود آمده، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: درست است این اداره اقداماتی انجام می‌دهد اما مسؤولیت اصلی آنها که کمک به اشتغال است، معلوم نیست که این موضوع در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گوشزد شد که ادارات زیر مجموعه این وزارتخانه باید مشکل اشتغال جامعه را حل کنند اما متأسفانه نه تنها مشکلی حل نشد، بلکه عملکرد آنها مشکلی بر مشکلات مردم افزوده است.

ناصری بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید به مردم بفهمانند که دستگاه و اداره تحت نظارتشان کارش چیست و چکار می‌کند که متأسفانه در حال حاضر این مسؤولیت مغفول مانده است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از تعطیلی کارخانه‌های کاشی در استان یزد، اظهار داشت: چرا باید این همه کارخانه در یزد تعطیل شود و کارگران را اخراج کنند و چرا مشتری‌یابی و بازاریابی صورت نمی‌گیرد ضمن اینکه بانک‌ها نیز تکلیفشان معلوم است.

وی ادامه داد: این روال درست نیست و چرا باید دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شود و به تازگی نیز برخی کارخانه‌ها به مدت سه ماه تعطیل کرده‌اند تا ببینند بعدها چه می‌شود.

ناصری خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمینه بازاریابی و به ویژه در کشورهای دیگر کاری انجام نشده زیرا کارخانه‌های ما اطلاعی از اوضاع دنیا ندارند و آیا این بازاریابی غیر از وظیفه مسؤولان است و چرا باید ترکیه و چین جای ما را در بازارهای دنیا بگیرند.

امام جمعه یزد افزود: اکنون بازار میوه روسیه آماده است، باید پرسید که آیا کسی از ایران به این کشور برای بازاریابی مراجعه کرده است؟ چرا مسؤولان تحرکی ندارند و این مسائل مکمل یکدیگر است و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم، باید تحرک داشته باشیم و دنیا را بشناسیم و بازاریابی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از برخی ارگان‌ها که مصرف گاز و برق و آب کشور را با برخی کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند، گفت: می‌گویند مصرف برق و گاز ما با فلان کشور که گاهی دمای ‌آن تا ۵۰ درجه زیرصفر هم می‌رسد برابر یا کمتر است، اما باید گفت که این آمار را همه می‌توانند بگویند اما وظیفه مسؤول و نهاد مربوطه این است که به آن کشور رفته و ببینند آنها چکار می‌کنند که مصرفشان زیاد نیست و بیاید در کشور خودمان عمل کنند.

ناصری همچنین عنوان کرد: روابط عمومی باید حرکت‌آفرین و احیاگر منویات ادارات خود باشد و کار راه‌انداز باشد و نباید مسائل سیاسی را در کارها دخیل کند و این خدمت به جامعه و مردم نیست و باید همه کمک کنیم و در خدمت مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات من به دستگاه‌های مربوطه این بوده که در اداره گمرک لیست اقلام وارداتی را گرفته و همه اجناسی که در کشور تولید می‌شود اما وارد شده، متوقف شود و همچنین بقیه مواردی که در کشور نیست، با کمک نخبگان و جوانانی که در همین استان یزد تعدادشان کم نیست و خلاق و توانمند هستند، تولید شود و مطمئن باشید که مفید خواهد بود.

ناصری تأکید کرد: اگر این اقدامات را انجام دهیم، دشمن طمع را از ما خواهد برداشت اما متأسفانه پای مذاکره می‌رویم و آنها می‌گویند چون تحریم‌ها به ما ضربه زده، اکنون پای مذاکره آمدیم و هنگامی که مذاکره انجام شد، دوباره تحریم دیگری را وضع می‌کنند و باید این مسأله یک جا قطع شود که آنها طمع نداشته باشند و تنها راه انجام این مسأله، این است که به خارج وابسته نباشیم.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید با جامعه ارتباط برقرار کنند و مدیران نیز نباید خود را تافته جدابافته از مردم بدانند و باید همراه مردم باشند و درد مردم را بدانند.

فارس

۱ دیدگاه

  • کارگر ساختمانی

    سلام یکی از ادارات زیزمجموعه وزارت کار سازمان آموزش فنی حرفه ای است که در سالهای اخیر خوب عمل نکرده و برای مردم نه تنها کارساز نیست بلکه با ایجاد موانع موجب نارضایتی مردم هم شده است. متاسفانه کسی هم بداد ما مردم بی نوا نمی رسد.