دادگستری یزد توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی دارد

به گزارش یزدی نیوزمعاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: دادگستری کل استان یزد مسائل فرهنگی را در اولویت قرار داده و توجه جدی به آن دارد.

محمدرضا عرشیان، اظهار کرد: مردم یزد همواره به صداقت، صمیمت و امانت‌داری شهره بوده و هستند و استان یزد در زمینه‌های مختلف به‌ویژه بحث فرهنگی در کشور زبانزد بوده است.

وی  ادامه داد: دشمن در زمینه‌های مختلف بویژه مسائل فرهنگی و نفوذ در بین نسل جوان سعی در تضعیف بنیه فرهنگی و اعتقادی دارد و همچنین نسل جوان که الان با آن روبرو هستیم یک تعامل جدی و همگانی باید صورت گیرد.
عرشیان با اشاره به اینکه بحث فرهنگی تصمیم جدی، عزم ملی و همگانی را می‌طلبد افزود: در این زمینه دشمن راهکارهای مختلف و بسیار جدی پیش بینی کرده و می‌طلبد که تعامل بیشتری بین نهادها و دستگاه‌ها در بحث فرهنگی صورت گیرد.
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه دادگستری حوزه فرهنگی را در اولویت قرار داده و توجه جدی به آن دارد گفت: تاکنون اقدامات موثر و مختلفی در زمینه فرهنگی صورت گرفته و یزد جایگاه خوبی را دارد.
وی با اشاره به اینکه در این راستا اقدامات خوبی برای کارکنان و خانواده‌های آنان صورت گرفته است تصریح کرد: در این راستا در بحث قرآنی حداقل طی سه سال اخیر به صورت جدی برنامه‌هایی اجرا شده و در حال اجراست.
عرشیان ادامه داد: در دادگستری یزد مسابقات قرآنی در رشته های حفظ، مفاهیم، قرائت، تفسیر و …. در مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار شده و در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم قوه قضاییه به میزبانی استان یزد گفت: سال گذشته برگزاری این مسابقات نصیب یزد شد و با همکاری و تعاملی که با ادارات و رسانه‌ها صورت گرفت شاهد برگزاری باشکوه مسابقات بودیم.
عرشیان افزود: این مسابقات ویِژه کلیه کارکنان دستگاه قضایی و خانواده آنان شامل همسر و فرزندان بالای ۱۶ سال و بیشتر و در رشته‌های مفاهیم و تفسیر، قرائت، ترتیل و حفظ قرآن برگزار شد.
معاون فرهنگی دادگستری یزد اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در سایه قرآن  معارف قرآنی و آنچه که تلکیف است خدمت کنیم.

منبع: ایکنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..