افتتاح رواق امامزاده بنادکوک با حضور فرمانده سپاه الغدیر یزد

افتتاح رواق دارالشفا امامزاده بنادکوک دیزه پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه ساعت 16باحضور مسؤلین استان وشهرستان تفت برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز افتتاح رواق دارالشفا امامزاده بنادکوک دیزه پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶باحضور مسؤلین استان وشهرستان تفت در بنادکوک دیزه برگزار می شود.

در این مراسم  سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر یزد،امام جمعه پشتکوه ، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد و حجه الاسلام مدرسی و مردم منطقه و خانوادهای معظم شهدا حضور خواهند داشت.

 روستای بنادکوک دیزه از توابع بخش نیر شهرستان تفت، با مختصات جغرافیایی ۵۳ درجه و ۵۸ دقیقه طول شرقی و ۳۱ درجه و ۲۷ دقیقه عرض شمالی، در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر نیر، واقع شده است. این روستا از شمال غربی به کوه دربید، از غرب به تپه آب شفا و از جنوب به تپه‌های پنجعلی و قلعه محدود می‌شود.

از بناهای تاریخی روستا می‌توان به آرامگاه امام‌زاده جعفر طیار، قلعه تپه، غار اسکندر، آرامگاه شاهزاده علی ابن عبداله و بافت قدیمی روستا اشاره کرد.قلعه تپه (دژ کوهی)، در گذشته به عنوان محل دیده‌بانی روستا کاربرد داشته و معماری جالب توجهی دارد. مصالح به کار رفته، چینش دیوار و فضای داخل دژ، از ویژگی‌های معماری آن است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..