اشتغال ۶۲۰ نفر با پرداخت تسهیلات طرح های کشاورزی در یزد

no-thumbs

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد اعلام کرد: سال گذشته 264میلیارد ریال تسهیلات بانکی در بخشهای مختلف کشاورزی این استان به کشاورزان پرداخت وزمینه اشتغال 620 نفر فراهم شده است.

به گزارش یزدی نیوز سید جمال سجادی پور گفت: این تسهیلات در راستای اجرای طرحها ی آب و خاک ، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی ، مکانیزاسیون و پرورش آبزیان و آبیاری نوین پرداخت شده است.
وی بابیان اینکه بیشترین اعتبارات پرداخت شده مربوط به آبیاری تحت فشار است افزود: این استان در دو دهه گذشته از کمبود آب و بارش باران بشدت رنج می برد و باید با هدف استفاده بهینه ازآب که بهترین روش آن آبیاری نوین می باشدتلاش کنیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: کشاورزان سخت کوش استان تلاش کنند از تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض در جهت استفاده از آبیاری نوین استفاده کنند.
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می شود تاکید کرد: بهترین روش در جهت صرفه جویی و مناسب سازی مصرف آب در بخش کشاورزی تجهیز زمین ها و باغها به سامانه آبیاری تحت فشار است .
به گزارش ایرنا، سالانه از سطح ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ هکتار اراضی قابل کشت بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
 

بخش نظردهی بسته شده است..