افزایش ۱۵درصدی مصرف انرژی در ساختمان های اداری یزد

no-thumbs

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: مصرف انرژی در ساختمان های اداری استان نسبت به یک دهه گذشته 15 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش یزدی نیوز محمدمیرشمس  گفت : متاسفانه میزان مصرف انرژی در ساختمان های کشور ، چهار برابر بیشتر از ساختمان کشورهای اروپایی است.
وی افزود: ۴۰ درصد انرژی در ساختمان های اداری صرف سرمایش ، ۲۵.۵ درصد صرف روشنایی ، ۱۹.۵ درصد در بخش گرمایش و مابقی در بخش لوازم اداری استفاده می شود.
وی ایران را به عنوان ارزان ترین و ایتالیا را به عنوان دارنده گران ترین نرخ قیمت برق مصرفی معرفی کرد و افزود: قیمت پایین برق نسبت به دیگر کشور ها باعث شده تا نگاه به مدیریت مصرف به صورت جدی دنبال نشود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان، اتلاف ۴۰.۷ انرژی از طریق پنجره ها را به عنوان یبیشترین مسیر اتلاف انرژی خواند و افزود : ۲۲.۴ انرژی از طریق دیوارها ، ۱۹.۳ از طریق هوا و ۱۰.۴ از طریق کف ساختمان تلف می شود.
میرشمس تاکید کرد : مدیریت مصرف و اصلاح الگوی آن می تواند به عنوان رکن اقتصاد مقاومتی از اتلاف سرمایه های داخلی و صرف هزینه های کلان کشور جلوگیری کند.
وی یادآور شد و گفت : محدود بودن توان تولید نیروگاهی در حوزه برق ، کاهش نزول رحمت الهی در سال های اخیر و افزایش دمای زمین ، اهمیت نگاه ویژه به مباحث مدیریت مصرف را دو چندان کرده است.
به گزارش ایرنا،هم اکنون ۶۱۱ هزار مشترک در استان داریم که از این میزان ۲۲ و نیم درصد در بخش خانگی ، بیش از ۴۹ درصد در زمینه صنعتی ، ۱۷درصد در بخش کشاورزی ، ۵.۳ درصد در بخش تجاری، ۵.۷ درصد بخش عمومی و سایر مصارف مصرف می شود که بیانگر استفاده ۸۳درصد انرژی الکتریکی استان در حوزه تولید است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..