مشروح نشست مطبوعاتی اعضای شورای اسلامی شهر یزد

no-thumbs

اعضای شورای اسلامی شهر یزد روز چهارشنبه در آستانه روز ملی شوراها (نهم اردیبهشت) در نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش یزدی نیوز  در این نشست ۹ عضو شورای شهر یزد شامل حجت الاسلام عباس زارع رئیس، سیده حمیده وزیری نایب رئیس، سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات شهری، وحیدرضا خباززاده سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، سیدمحمدعلی پاکنژاد و سیدمحمدرضا مدرسی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، محمد فقیه خراسانی و مهدی کاشفی زاده رئیس و عضو کمیسیون تحول اداری و املاک و عزت یادگار نایب رئیس کمیسیون تحول اداری و املاک حضور داشتند.
چهار نفر از ۱۳ عضو شورای شهر یزد نیز شامل مرتضی شایق رئیس کمیسیون عمران و توسعه، امیرحسین رادمنش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ملیحه امینی رئیس کمسیون نظارت و پیگیری و حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان عضو کمیسیون تحول اداری و املاک غایب بودند.
** رسانه ها، موتور محرک سرعت بخشیدن به فعالیتها
رئیس شورای شهر یزد در این نشست گفت: خدمت صادقانه و اطلاع رسانی از مهمترین رسالتهای شورای شهر محسوب می شود و نقش رسانه ها به عنوان موتور محرک در سرعت بخشیدن به فعالیتها بسیار مهم است.
حجت الاسلام عباس زارع با بیان اینکه امور باید به گونه ای پیگیری شود که نتیجه ای به دنبال داشته باشد، ادامه داد: بر خلاف برخی که فکر می کنند شورای شهر به طور صرف وظایف عمرانی بر عهده دارد، هدف این شورا پیشبرد سریع مسائل حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی اضافه کرد: شورای شهر حتی در خصوص مسائل بهداشتی، آموزش و پرورش و تعاونی های مصرف در شهر نیز نقش دارد و تاثیرگذار است.
** پرهیز رسانه ها از نشر مطالب غیرواقع
نایب رئیس شورای شهر یزد نیز اظهار کرد: انتقادسازنده به رفع مشکلات می انجامد اما مطالب غیرواقع در برخی رسانه ها سبب دلسردی خدمتگزاران مردم می شود.
حمیده وزیری با اشاره اهمیت حضور جوانان در فعالیت های شهری افزود: باید امور از تصدی گری دولت خارج و به مردم واگذار شود تا نتایج مطلوب تری به دنبال داشته باشد.
به گزارش ایرنا،وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات شهر با آموزش قابل رفع است و باید به موضوع شادی و نشاط در بین مردم نیز توجه ویژه شود.
نایب رئیس شورای شهر یزد گفت: پروانه‌ های ساخت و ساز در این شهر به صورت تک برگ درآمده و حداکثر تا ۱۴ روز به متقاضیان ارائه می شود.
** بودجه شهرداری ۵۲۰ میلیارد ریال بیشتر از پیشنهاد شهردار
سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهردار یزد برای سالجاری چهار هزار میلیارد ریال بوده که چهار هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال ریال توسط شورای شهر به تصویب رسیده است.
وحیدرضا خباززاده با بیان اینکه ۹۹ درصد بودجه از عوارض و بهای خدماتی که شورا مصوب می‌ کند از مردم گرفته می‌ شود، گفت: بودجه سال گذشته شهرداری یزد سه هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال بود.
وی، شرط موفقیت در امور را داشتن برنامه مناسب عنوان کرد و افزود: امروزه شهرداری ها صرف نهاد خدماتی نیستند و به نهادی اجتماعی تبدیل شده اند و در امور مختلف مشارکت دارند.
خباززاده با اشاره به برخی مصوبه های سال ۱۳۹۴ شورای شهر یزد اظهار کرد: آسفالت ریزی یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر، احداث پارک های مهرآوران و حسن آباد، ساماندهی بلوار آیت ‌الله فقیه خراسانی و میدان امیرچقماق، تکمیل و احداث آتش نشانی آزادشهر از جمله مصوبه های شورا بوده است.
** تقویت واحد اجرائیات شهرداری
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد نیز با اشاره به آغاز فعالیت این کمیسیون از شهریور سال گذشته گفت: برای رفع بسیاری از مشکلات در صدد تقویت فعالیت های واحد اجرائیات شهرداری هستیم و در این راستا با اختصاص بودجه مناسب نسبت به تقویت نیرو و خرید و نوسازی خودروهای این واحد اقدام می شود.
سپنتا نیکنام با اشاره به اهمیت در نظر گرفته شدن مسیری برای ورزش و سلامت مردم در شهر یزد خاطر نشان کرد: در این راستا رودخانه یزد که از بلوار دانشو با بلوار جمهوری ادامه دارد به عنوان محلی مناسب به جاده سلامت تبدیل می ‌شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد همچنین توجه به موضوع شادی و نشاط در بین مردم را مهم ‌تر از احداث زیرگذر و روگذر عنوان کرد و گفت: پارک شادی یزد به عنوان محلی برای ایجاد نشاط در مردم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
** استفاده از ظرفیت ۱۶۰۰ شورایی در یزد
رئیس کمیسیون تحول اداری و املاک شورای شهر یزد با بیان اینکه از ظرفیت یکهزار و ۶۰۰ نفر شورایی در استان یزد به نحو مطلوبی استفاده نمی شود، گفت: روابط شوراها با مدیران دولتی در نقاط مختلف کشور متفاوت است و باید از روابط شخصی خارج شود.
محمد فقیه‌ خراسانی با بیان اینکه قرار است نخل بزرگی به عنوان نماد در میدان امام حسین (ع) قرار گیرد افزود: یزد دارالعباده است و باید به موضوع حجاب در این شهر توجه بیشتری شود.
وی با اشاره به انتقال میدان میوه و تره‌ بار در گذشته به دلیل ترافیک زا بودن در شهر ادامه داد: انتقال بنگاه‌های خودرو به خارج از شهر نیز به عنوان برنامه ای در شورای شهر یزد مطرح است.
** توسعه پارکهای بانوان
نایب رئیس کمیسیون تحول اداری و املاک شورای شهر یزد نیز به توسعه پارک ها و فضای سبز این شهر به خصوص پارکهای بانوان اشاره و اظهار امیدواری کرد که این برنامه تداوم یابد.
عزت یادگار افزود: علاوه بر پارک طوبی، پارک‌های وحدت، ۱۴ معصو م(ع) و حسن‌ آباد نیز برای بانوان ایجاد شده است.
وی با اشاره موضوع کم آبی در یزد گفت: نیمی از آبیاری فضای سبز شهر یزد به صورت قطره‌ ای صورت می گیرد و آبیاری پارک بزرگ در حال احداث حوالی دروازه قرآن یزد از طریق پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد خواهد بود.
وی درخصوص متکدیان نیز گفت: اکثر آنها زنان و کودکان غیربومی و از اتباع خارجی غیرمجاز اغلب هستند که مردان آنها به صورت غیرقانونی در کارگاه‌ های واقع در یزد فعالیت می کنند.
** حضور بیشتر خبرنگاران در نشست های شورا
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و فرهنگی – اجتماعی شورای شهر یزد نیز حضور بیشتر خبرنگاران در نشست های شورای شهر یزد را خواستار شد و گفت: هر چه این حضور پررنگ تر باشد اهمیت شورا نمایان تر خواهد شد.
سیدمحمدعلی پاکنژاد با بیان اینکه رسانه ها در انتقادها جایگاه شورا را در نظر بگیرند افزود: اگر جایگاه شورا تضعیف شود مردم سالاری تضعیف خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های مطلوب سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری یزد گفت: این سازمان در هفته گذشته و همزمان با ولادت حضرت علی (ع) سه جشن با برنامه‌ های متنوع برگزار کرد که بیش از سه هزار مخاطب داشت.
** تصویب ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارکینگ
عضو کمیسیون بودجه شورای شهر یزد گفت: این شورا ۷۰ میلیارد ریال بودجه برای احداث پارکینگ در نقاط مختلف شهر مصوب کرده است.
سیدمحمدرضا مدرسی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در یزد افزود: تفکر کمتر بودن جریمه این ساخت و سازها از هزینه دریافت مجوز و پروانه اشتباه است.
وی مهم ‌ترین عامل دخل و تصرف در طرح‌ های عمرانی یزد را کمبود منابع مالی عنوان کرد و ادامه داد: اجرای ناقص برخی زیرگذرها از جمله زیرگذر ابوذر به دلیل کمبود اعتبار مالی درنظر گرفته شده برای تملک مغازه های آن محدوده است.
** جلوگیری از تخریب باغهای محله کوچه بیوک
منشی و عضو کمیسیون تحول اداری و املاک شورای شهر یزد نیز گفت: شورای شهر با جدیت از تخریب و قطع درختان ۱۳ هکتار از باغهای محله کوچه بیوک و ساخت و سازهای غیرمجار جلوگیری به عمل می آورد.
مهدی کاشفی زاده درباره موضوع حمل نقل عمومی و اتوبوس های تندرو (بی آر تی) اظهار کرد: بودجه‌ای ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق مردم، شهرداری و دولت تامین می شود که امیدوارم با توجه بیشتر دولت.
وی با تاکید بر ظرفیت گردشگری یزد گفت: حضور گردشگران در یزد طی سال گذشته در حالی ۴۵ درصد افزایش داشته که این افزایش در دیگر مناطق ۲۵ درصد بوده که نشان از رضایت گردشگران از وضعیت شهر یزد دارد.
در پایان این نشست جمعی از خبرنگاران و عکسان از اتاق کنترل ترافیک در شهرداری یزد بازدید کردند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..