مدیرعامل برق منطقه ای یزد:

۷۰ درصد برق استان در بخش صنعت مصرف می شود

no-thumbs

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد اعلام کرد: بیش از 70 درصد برق این استان در بخش صنعت مصرف می‌شود و با توجه به پیش‌بینی رشد مصرف در سال جدید، شبکه‌ها آمادگی کامل برای تامین برق را دارند.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسن صباغ زادگان در جمع نمایندگان صنایع گفت:بیش از ۲۰ مشترک با مصرف بالای ۷ مگاوات در استان داریم که برای اجرای طرح‌های پیک تابستان ۹۴ بیش از ۴۳ میلیارد ریال تخفیف نصیب صنایع همکار این طرح‌ها شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت نیرو این یزد جزو استان‌هایی است که کمترین میزان خاموشی داشته و این موفقیت و عبور از پیک‌بار تابستان ۹۴ بدون خاموشی با تعامل و همکاری صاحبان صنایع، مشترکان و همکاران ما در صنعت برق بدست‌آمده است.
مدیرعامل شرک برق منطقه ای یزد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پیک ‌بار تابستان امسال ۱۳۱۴ مگاوات باشد، افزود: میزان ساعت پیک ‌بار استان ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت است که ساخت نیروگاه برای این مقدار ساعت مقرون ‌به ‌صرفه نیست و با مدیریت مصرف می‌توان بدون خاموشی از پیک ‌بار عبور و از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری کرد.
صباغ زادگان اظهار کرد: سال گذشته برای همکاری موثر صنایع در اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات ۲۴ میلیارد ریال و در طرح ذخیره عملیاتی ۱۸ میلیارد ریال تخفیف داده شد که امیدواریم پیک‌بار سال ۹۵ نیز با تعامل و همکاری خوب صنایع، بدون هیچ‌گونه مشکلی سپری کنیم.
وی درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهوری و افتتاح طرح های صنعت برق گفت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی تابان و پست ۴۰۰ کیلوولت نخلستان بافق که در اسفندماه با حضور دکتر حسن روحانی به بهره‌برداری رسید از طرح ‌های زیربنایی صنعت برق کشور و استان است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد یادآور شد: در استان دو هزار و ۲۰۰ مگاوات قدرت نصب‌شده‌ نیروگاهی وجود دارد که یک هزار مگاوات آن توسط نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، دولتی است و یک هزار ۲۰۰ مگاوات آن در راستای اصل ۱۴۴ قانون اساسی توسط بخش خصوصی ایجاد شد.
هم اکنون ۶۱۱ هزار مشترک در استان داریم که از این میزان ۲۲ و نیم درصد در بخش خانگی ، بیش از ۴۹ درصد در زمینه صنعتی ، ۱۷درصد در بخش کشاورزی ، ۵.۳ درصد در بخش تجاری، ۵.۷ درصد بخش عمومی و سایر مصارف مصرف می شود که بیانگر استفاده ۸۳درصد انرژی الکتریکی استان در حوزه تولید است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..