کاهش ۴ درصدی سوختگیری هواپیماها در یزد به علت توقف اعزام حج عمره

no-thumbs

سرپرست شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد گفت: میزان سوختگیری هواپیماها در جایگاه سوخت هواپیمایی یزد بدلیل توقف اعزام زائران به عمره چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش یزدی نیوز محمد فرازمند با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت هوایی از سوی سوختگیری هواپیمایی این مرکز به هواپیماها داده شده است، افزود: تعداد سوختگیری انجام شده در فرودگاه شهید صدوقی یزد در سال گذشته دو هزار ۶۳۹ مورد بوده است.
وی یادآورشد: مرکز سوختگیری هواپیمایی یزد تامین سوخت ماهانه بیش از ۲۰۰ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه شهید صدوقی یزد را بر عهده دارد که میزان سوخت تحویلی در هر ماه نزدیک به یک میلیون لیتر می رسد.
فرازمند به سابقه مرکز سوختگیری هواپیمایی یزد اشاره کرد و گفت: عملیات ساختمانی این مرکز در سال۱۳۴۷ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع آغاز شد و این مرکز از سال ۱۳۵۰ به صورت رسمی تامین سوخت هواپیماهای فرودگاه یزد را به عهده گرفته و در طرح توسعه بعدی در سال ۱۳۸۰ با اضافه کردن ۱۸ هزار مترمربع زمین و ساخت چهار دستگاه مخزن ویژه ATK ظرفیت ذخیره سازی این مرکز سوختگیری به دو میلیون ۵۰۰ هزار لیتر و دو واحد سوختگیری به ظرفیت ۲۰ و ۴۵ هزار لیتری افزایش یافته است .
این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع در سال گذشته میزان مصرف فرآورده های نفتی استان یزد یک میلیارد و ۶۹۸ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یعنی سال ۱۳۹۳ با کاهش ۱۵ درصدی روبرو شده است.
به گزارش ایرنا، در استان یک میلیون و ۷۰ هزار نفری یزد ۱۲۰ باب مرکز عرضه سوخت سطح شامل جایگاه های تک فرآورده و چند فرآورده همچنین جایگاه های CNG فعال است.

بخش نظردهی بسته شده است..