بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۵۷درصد یزدی‌ها اضافه‌وزن دارند/آمار بالای ابتلای مردان به فشارخون

no-thumbs

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: به طور میانگین ۵۷ درصد یزدی‌ها در سنین ۲۰ تا ۷۰ سال دارای اضافه‌ وزن و چاقی هستند.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسن لطفی اظهار داشت: با پایش‌هایی که در جمعیت ۲۰ تا ۷۰ سال شهر یزد صورت گرفته است، برخی بیماری‌های غیرواگیردار که می تواند موجب افزایش مرگ و میر شود، بررسی شده که اضافه وزن و چاقی یکی از این موارد است.

وی عنوان کرد: این پایش نشان می دهد که به طور متوسط ۵۷ درصد یزدی‌ها اضافه وزن دارند به این معنا که ۵۲ درصد آقایان و ۶۲ درصد بانوان یزدی چاق یا دارای اضافه وزن هستند.

لطفی در مورد فشار خون نیز عنوان کرد: ۳۰ درصد مردان و ۱۹ درصد زنان ۲۰ تا ۷۰ ساله یزدی مبتلا به فشار خون بالا هستند که البته بخش قابل توجهی از افراد از این بیماری خود بی اطلاعند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مورد دیابت نیز بیان کرد: آمار دیابتی‌های یزد دو برابر میانگین کشوری است ضمن اینکه ۱۹ درصد زنان نیز در دوران بارداری دچار دیابت بارداری می شوند.

وی افزود: در مجموع ۱۷ درصد آقایان و بانوان یزدی افزایش قند خون دارند و نیمی از مبتلایان نیز از بیماری خود بی اطلاع هستند.

لطفی در مورد مصرف دخانیات و موادمخدر در یزد نیز عنوان کرد: ۱۸ درصد آقایان و ۱.۶ درصد خانم‌های یزدی سیگار می کشند، ۲۰ درصد آقایان و ۵.۳ درصد زنان یزدی قلیان مصرف می‌کنند و شش درصد آقایان یزدی و سه درصد خانم‌های یزدی موادمخدر استعمال می کنند.

وی در مورد تغذیه مردم یزد نیز بیان کرد: یزدی‌ها از جمله گروه‌هایی هستند که میزان مصرف سبزی‌ و میوه در آنها بسیار پایین است به نحوی که ۹۲ درصد مردم این استان، از پنج واحد میوه کمتر در روز استفاده می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: موارد یاد شده سبب شده تا بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان‌ها بیشترین آمار قربانیان را از میان یزدی‌ها بگیرد.

به گزارش مهر،وی یادآور شد: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث ترافیکی و سرطان‌ها، به ترتیب بیشترین آمار فوت شدگان استان یزد طی سال‌های گذشته را به خود اختصاص داده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..