نارضایتی بیماران؛نقص خدمات پزشکی یا رفتار نادرست برخی پزشکان

مدتی است نارضایتی از خدمات و رفتار کارکنان برخی بیمارستان‌ها در یزد، سوژه شبکه‌های اجتماعی شده اما یکی از این موارد، جوانی بود که به خاطر یک بیماری ساده ۲۰ روز در بیمارستان بستری شد.

به گزارش یزدی نیوز خبر بستری شدن یک جوان ۳۰ ساله اردکانی در بیمارستانی در اردکان و نقص خدمات پزشکی از یک‌سو و رفتار نادرست برخی پزشکان و کارکنان از سوی دیگر دست به دست در شبکه‌های اجتماعی چرخید تا جایی که خبر مشکلات این بیمارستان و بی‌مسئولیتی برخی پزشکان و پرستاران آن، به سایر شهرها نیز رسیده است.

گرچه در طول مدت اخیر این تنها شکوائیه بیماران بیمارستان اردکان و البته برخی دیگر از بیمارستان‌های یزد نبوده و به نظر می‌رسد آمار این شکایت‌ها هر روز بیشتر می‌شود اما در نوع خود قابل بررسی است.

موضوع بیمارستان ضیائی اردکان، ظاهرا بستری جوانی است که به خاطر یک بیماری ساده حدود ۲۰ روز در تمام ایام تعطیلات نوروز در بیمارستان بستری بود اما به دلیل تشخیص نادرست پزشکان و بی‌مسئولیتی در قبال بیمار، حال بیمار هر روز وخیم‌تر شد و خانواده وی تمام این مدت را در نگرانی از احتمال یک بیماری وخیم در فرزند خود به سر بردند.

وقتی خانواده بیماران دست به دامان رسانه‌ها می‌شوند

خانواده این بیمار به اندازه‌ای از نحوه خدمت‌رسانی در این بیمارستان و رفتار پزشکان و پرستاران مستاصل بودند که دست به دامن رسانه‌ها شده و خواستار طرح این موضوع و رسیدگی به وضعیت بیماران این بیمارستان شدند.

مادر بیمار ۳۰ ساله‌ای که ۲۰ روز در بیمارستان اردکان بستری بود و روزهای بسیار تلخی برای خانواده او رقم زده شد، در تماسی با خبرگزاری مهر روال طی شده از زمان بروز بیماری تا انتقال فرزندش به بیمارستانی دیگر را شرح داد که بی کم و کاست از زبان وی نقل می‌شود.

این مادر که روزهای بسیار سختی را به دلیل احتمال بروز بیماری صعب العلاج در فرزندش سپری کرده بود، خواستار انعکاس مشکلاتش برای دکتر سلطان محمدی، رئیس جدید بیمارستان ضیایی و دکتر پورهاشمی رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان شد تا کمتر شاهد بروز مشکلات برای بیماران و خانواده‌های آنها باشیم.

ترخیص بیمار بدون تشخیص درد

مادر این بیمار می‌گوید: مشکلی برای پسرم وجود آمد که سبب شد فرزند ۳۰ ساله‌ام از ۲۵ اسفند تاکنون با آن دست به گریبان باشد و ما تمام ایام نوروز به خاطر سهل انگاری پزشک در بیمارستان ضیایی به سر بردیم و کار پسرم به ICU و هفت شبانه‌روز به CCU کشید.

وی می‌گوید: بعد از روزها انتظار و التماس به کادر درمانی بیمارستان، بلاتکلیف و بدون تشخیص درد فرزندم، او را از بیمارستان ترخیص کردند.

پزشک بلافاصله بعد از جراحی به مرخصی رفت

می‌گوید: مشکل پسر من با یک دل درد ساده شروع شد و ما به سرعت او را به بیمارستان ضیایی منتقل کردیم. خانم پزشک تشخیص آپاندیس داد و فوری تیغ به دست شد و جراحی کرد. سپس به مرخصی تعطیلات عید رفت و پسرم در حالی از بیمارستان ترخیص شد که از شدت درد شدید در ناحیه شکم به خود می‌پیچید و تب و لرز شدید داشت و پزشک نیز بعد از عمل جراحی برای معاینه فرزندم حضور نداشت و بعد از عمل به حال خود رها و در نهایت ترخیص شد.

مادر این بیمار ادامه داد: فرزندم چند ساعت بعد از ترخیص دچار خونریزی، آبسه و آمبولی ریه شد و در حالی که باید سی‌تی‌اسکن می‌شد، از انجام آن خودداری کرده و آن را به بعد از تعطیلات موکول کرده و در جواب پیگیری‌های من خاموش بودن دستگاه را علت به تعویق انداختن سی‌تی اسکن اعلام کردند.

وی افزود: با اصرار و التماس من، دکتر سبحانی برای پسرم سی تی اورژانس نوشت و قبل از سی‌تی اسکن توصیه کردند که مریض باید راه برود، هرچه بیشتر و تندتر راه برود بهتر است و به تشخیص کمک می‌کند.

تعارض‌های پزشکی/ راه رفتن سریع یا پایین نیامدن از تخت

مادر بیمار ادامه داد: توصیه این پزشک در حالی بود که وقتی جواب سی‌تی اسکن آمد، گفتند آمبولی ریه شده و اصلا نباید از تخت پایین می‌آمد که متاسفانه از این دست تناقض‌ها در این بیمارستان در طول این مدت بسیار دیدیم و شنیدیم.

وی افزود: پسر من که سالم و سرحال بود و سالی چند بار به صورت داوطلبانه به سازمان انتقال خون می‌رفت و خون اهدا می‌کرد، حال خودش بر اثر این بی‌توجهی پزشک، تشخیص اشتباه و سهل‌انگاری‌های صورت گرفته دچار کم‌خونی و ضعف شدید شده و حتی قادر به برخاستن از  رختخوابش نیست.

وی ادامه داد: در هرجای دنیا چنین اشتباهاتی در تشخیص و قصور در ارائه خدمات درمانی رخ بدهد از بیمار و خانواده‌اش دلجویی و معذرت خواهی می‌شود اما نه تنها اینگونه نشد بلکه با همسرم که جانباز و دچار بیماری عصبی است برخوردهای بدی صورت گرفت. وقتی او برای عرض حال پسر بیمارمان نزد دکتر پورهاشمی رفت، ابتدا با بی‌توجهی کامل ایشان مواجه شد تا جایی که حتی همسرم را از اتاقشان بیرون انداختند اما سوپروایزر به نام آقای طلایی، دلش برای همسرم سوخت و پیگیری‌هایی انجام داد.

التهاب خفیف روده، بیماری جوان ۳۰ ساله‌ای که ۲۰ روز در بیمارستان بستری و جراحی شد

مادر این بیمار می‌گوید: البته ما روز چهاردهم پسرم را به بیمارستان یزد منتقل کردیم که در آنجا پزشکان تشخیص دادند علت اولیه دل درد پسرم، التهاب خفیف روده بزرگ بوده که با مختصر دارو برطرف می‌شده اما به لطف سهل انگاری‌ها و تشخیص نادرست، از پنج روز مانده به نوروز تا روز چهاردهم پسرم بستری بود و همه در اضطراب و رنج به سر بردیم.

تشخیص نادرست بیماری در بیمارستان نه تنها پسر جوانی را به تیغ جراحی سپرد و روزها او را درگیر آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو کرد بلکه پس از جراحی نیز بدون دستور به ترخیص داده شد و پس از آن نیز برخوردهای نادرست بر رنج خانواده این بیمار افزود.

مادر این بیمار از رئیس جدید بیمارستان ضیایی اردکان درخواست کرد تا از بروز این سهل‌انگاری‌ها و بی‌توجهی‌ها جلوگیری را بگیرند و شاخصه‌های درمانی را در این بیمارستان ارتقا دهد.

مردم اردکان اعتماد خود را از دست داده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر ، وی می‌گوید: با چند مورد مشابهی که در بیمارستان اردکان رخ داده، مردم این شهر اعتماد خود را به کادر پزشکی و درمانی آن از دست داده‌اند و برای درمان بیماری عزیزان خود با پیمودن مسافت طولانی به مرکز استان می‌روند اما امیدواریم حضور رئیس جدید در این بیمارستان، بتواند اعتماد از دست رفته مردم اردکان را دوباره جلب کند.

وی افزود: البته منکر زحمات کشیده شده و دلسوزی برخی کارکنان بیمارستان نیستیم اما نمی‌توانم این نکته را نیز فراموش کنم که پسر من درگیر سهل‌انگاری و کمبودها در این بیمارستان شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..