تاکید استاندار یزد بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز

استاندار یزد گفت: توسعه نامتوازن، بی انضباطی در مسکن و ساخت وسازهای های غیر مجاز از مشکلات حوزه مسکن استان است که باید با برنامه ریزی صحیح برطرف شود.

به گزارش یزدی نیوز سید محمد میرمحمدی در نشست سرمایه گذاری استان افزود: مسئولان و مدیران استان باید به مسائل کلان توجه کنندو به دنبال ایده و راهکار موثرباشند و در این زمینه مشاوران دلسوز ومتخصص را دعوت و از تجربه آنها استفاده کنند.
استانداریزد اظهار داشت : در این جلسات و گزارشات باید بدانیم در تحقق اهداف چقدر پیشرفت کرده ایم ویا به چه اندازه عقب افتاده ایم همچنین باید دلایل آن به صورت کامل بررسی و ارزیابی شود.
وی اظهار کرد : باید از گزارشات کلی پرهیز شود تا همه مدیران بتوانند توجه بیشتری به روند کار داشته باشند و این گزارشات در تصمیم گیریهای آنها دخیل باشد .
وی ادامه داد : همچنین این جلسات باید بستری برای رشد و پیشرفت در زمینه های مختلف باشد و با هدف و برنامه ارائه شود ، برنامه های سالانه مشخص شود و نقاط قوت وضعف هم عنوان گردد.
میرمحمدی تصریح کرد: به عنوان مثال باید بدانیم دولت در زمینه مسکن مهر چه سیاستهایی دارد و افزایش قیمت زمین چه تاثیری بر توانایی افراد در ساخت مسکن دارد .
استاندار یزد افزود: گاهی گران فروشی زمین به این معنی است که سایر موارد معطل می ماند و به عنوان مثال اگر میزان ساخت و ساز کاهش یابد، باید در نظر گرفته شود که به همان میزان اشتغال پایین می آید و مصالحی که باید به فروش برسد به فروش نمی رسد و این به ضرر دولت و مردم است.
در این جلسه گزارشی از روند سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه راه ، مسکن و عمران شهری در طول برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی برای جذب سرمایه گذاری در استان ارائه شد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..