فرماندار یزد خواستار شد؛

جدا سازی آب شرب از آب فضای سبز در شهر یزد

فرماندار یزد گفت: بخشی از جداسازی آب شرب از آب فضای سبز انجام شده که ضروری است با توجه به کمبود منابع آب این روند با سرعت بیشتری در سطح شهرستان یزد ادامه یابد.

به گزارش یزدی نیوز، جلسه بررسی طرح های توسعه ای شهر یزد با حضور فرماندار، نماینده منتخب مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونین شهرداری برگزار شد.

 " محمود شاکری شمسی " در این جلسه اظهار داشت: با توجه به امکانات شهرداری یزد، مدیران شهرداری عملکرد قابل قبولی را در راستای مدیریت شهری داشته اند.

فرماندار یزد با بیان اینکه در زمینه نگهداری و توسعه فضای سبز در شهر یزد اقدامات خوبی انجام شده است افزود: بحث توسعه فضای سبز از جمله اولویت های مدیران شهرداری در این چند سال اخیر بوده که حتی با کمبود نزولات آسمانی و گرمای شدید هوا در فصل تابستان این مهم به خوبی در سطح شهر اجرا شده است.

وی خواستار اختصاص اعتبارات کافی برای جداسازی آب شرب از آب فضای سبز شد و تصریح کرد: بخشی از این جدا سازی انجام شده که ضروری است با توجه به کمبود منابع آب این روند با سرعت بیشتری در سطح شهرستان یزد ادامه یابد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد با اعلام اینکه در زمینه حمل و نقل مردم به دنبال استفاده از وسایل عمومی نظیر اتوبوس شهری و تاکسی هستند گفت: متأسفانه در سال های گذشته بخشی از تسهیلاتی که از طرف دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری انجام شده قطع شده که این مشکلاتی را برای سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری ایجاد کرده است.

" شاکری شمسی " وضعیت مجموعه شهرستان یزد را در زمینه حفظ محیط زیست و بهداشت شهری مناسب دانست و تصریح کرد: نظافت حاشیه شهرها و تمیزی نسبی سطح شهر یزد، نشانه مدیریت و تلاش دست اندرکاران شهرداری یزد است.

فرماندار یزد بافت تاریخی را از جمله ظرفیت‌های گردشگری یزد دانست و بیان کرد: توسعه شهر نیازمند همکاری و هماهنگی مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی استان و شهر یزد براساس پتانسیل های موجود در آن خواهد بود.

" شاکری شمسی " با بیان اینکه با تلاش های شهرداری یزد به ویژه حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اکثر میادین و تقاطع ها و بلوارهای شهر به دوربین های نظارتی و کنترل سرعت مجهز شده اند خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای ایجاد شهر هوشمند است و در این راستا بسیاری از مسائل و مشکلات ترافیکی شهر کاسته شده است.

فرماندار یزد در پایان افزود: سرانه خدمات در شهر یزد به علت گستردگی در سطح و تراکم پایین جمعیت ، مشکلاتی را برای شهرداری یزد اضافه کرده است.

" سید ابوالفضل موسوی بیوکی " نیز در این جلسه مهاجرپذیر بودن یزد را فرصت و تهدید برای این شهر دانست و بیان کرد: استفاده صحیح از فرصت‌های اقتصادی،‌ اجتماعی و علمی از جمله مهمترین راهکارهای توسعه شهر یزد است.

منتخب مردم یزد در انتخابات مجلس دهم، مشارکت‌پذیری مردم استان و شهر یزد را از جمله ویژگی‌های اجتماعی یزدی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: ۹۵ درصد جمعیت یزد شهری و پنج درصد روستایی هستند.

وی با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی در توسعه بیش از پیش یزد، گفت: مردم یزد با حضور پر شور در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه انتخابات گذشته،‌ حمایت خود را از نظام و ارزش‌های آن اعلام کردند.

"موسوی " بحث کارگری و نحوه بکارگیری نیروهای کارگری در سطح شهر یزد را از دیگر موارد قابل بحث در راستای مدیریت شهری دانست و بیان کرد: کارگران ساختمانی و نحوه فعالیت روزانه آنها در شهر یزد ساماندهی شوند.

بخش نظردهی بسته شده است..