کنسرت اختصاصی در ابنیه تاریخی

کنسرت تبادل دوستی بین ایران و فرانسه، در باغ شازده ماهان اجرا شد و در کاروانسرای مهریز و باغ دولت آباد یزد اجراء نشد!

یک گروه ۱۲۰ نفره شامل شخصیت‌های علمی، فرهنگی و تاثیرگذار کشور فرانسه در قالب یک هیات صد نفره به همراه ۲۰ نوازنده شب گذشته ۳۱ اردیبهشت ماه وارد ایران شدند.

به گزارش یزدی نیوز در این گروه افرادی مانند برادر و پسر سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه نیز حضور دارند. به همین منظور یکی از دفاتر خدمات مسافرتی در ایران وظیفه اجرای تور آنها را به عهده گرفته است در همین حال رهبر ارکستر سمفونیک آلیانس فرانسه نیز همزمان با برگزاری این تور پیشنهاد داده که تنها برای افراد گروه، کنسرت در بناهای تاریخی ایران برگزار کند.
افشین عزیزی، مجری برگزارکننده این تور به خبرنگار مهر درباره برنامه‌های این گروه گفت: برنامه گروه ده روزه است و یکی از مشهورترین نوازنده‌های فرانسوی نیز به اجرای کنسرت «تبادل دوستی بین ایران و فرانسه» می‌پردازد. فردا آنها به باغ شازده ماهان می روند و روز سوم اردیبهشت نیز کنسرت آنها در کاروانسرای مهریز یزد، روز چهارم در باغ دولت آباد، روز پنجم در تالار حافظ شیراز، روز ششم در نقش رستم، روز هفتم در صورت امکان در کاخ چهل ستون و یا در کاروانسرای مادر شاه عباس در مورچه خورت، روز نهم در باغ فین کاشان، روز دهم در سرای عامری‌ها برگزار می‌شود.
به گزارش مهر،وی گفت: اگر این تور با موفقیت برگزار شود و مورد استقبال قرار گیرد در نظر داریم نه تنها برای کشور فرانسه بلکه برای سایر کشورهای اروپایی نیز تور گردشگری برگزار کنیم.
درباره برنامه کنسرت فرانسوی ها در بناهای تاریخی ایران، پژمان معمارزاده، رهبر ارکستر آلیانس نیز در یک نشست خبری گفته است: ۲۰ نوازنده از فرانسه به ایران می‌آیند، آن‌ها آمده‌اند که فرهنگ ایران را ببینند. برنامه‌ای که قرار است با این ارکستر روی صحنه ببریم، برایم بسیار مهم است، چون برنامه‌ای دوستانه میان دو کشور ایران و فرانسه محسوب می‌شود. می‌خواهم نوازندگان اروپایی به ایران بیایند و ببینند که کشور ما چقدر بافرهنگ و استثنایی است. کشورهای دیگر باید ببینند که کم‌رنگ شدن رابطه آن‌ها با ایران باعث می‌شود چیزهای زیادی را از دست بدهند. آن‌ها باید تصویر واقعی کشور ما را ببینند.

بخش نظردهی بسته شده است..