تحقق آرزوی دیرینه با تاسیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد

اولین جلسه شورای دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد با حضور اکثریت اعضای گروه های علوم تربیتی و روانشناسی و تربیت بدنی در محل اتاق شورای ساختمان عدل دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز در این نشست دکتر محمد رضا صادقیان ریاست پردیس علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه یزد و سایر اساتید گروه تربیت بدنی و علوم تربیتی و روانشناسی حضور داشتند.
در ابتدا پس از قرائت قرآن کریم دکتر سید کاظم علوی لنگرودی، سرپرست دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد ضمن خیر مقدم، گفت:مایه خرسندی است که این آرزو پس از۲۰سال محقق شده است و دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی  دانشگاه یزد در قالب نظام پردیسی شکل گرفته است و امیدواریم که با همکاری و همدلی همه همکاران گام های موثری برای رشد و شکوفایی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد برداشته شود و جایگاه دانشکده در عرصه کشوری و بین المللی درخشش بیشتری داشته باشد.
دکترعلوی درباره چشم انداز آینده دانشکده در توسعه رشته ها در مقاطع مختلف گفت: در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی،مشاوره و روانشناسی بالینی،فلسفه آموزش و پرورش، رفتار حرکتی، آسیبب شناسی ورزشی، فیزیولوژی ورزشی و مدیریت ورزشی در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین افزود: برای تاسیس رشته های جدید در مقطع دکتری رشته های تربیت بدنی گرایش آسیب شناسی ورزشی و گرایش رفتار حرکتی همچنین دکتری روانشناسی ، برنامه ریزی درسی را در دستور کار قرار دادیم.
دکتر علوی اظهار کرد:موضوع راه اندازی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی از سال های ۱۳۷۵ در دانشگاه یزد کلید خورد و علی رغم پیگیری های مکرر و تشکیل جلسات مختلف با مدیران گروه های ذیربط و درخواست از مسئولین وقت دانشگاه یزد  در سال ۱۳۸۵، در نهایت هم تحقق پیدا نکرد تا امروز که در قالب نظام پردیسی و با همراهی و همکاری مسئولین دانشگاه به ویژه توجه ریاست محترم دانشگاه جناب دکتر اولیا این آرزوی دیرینه محقق شد و بسیار جای خرسندی است.
 در ادامه این نشست دکتر محمد رضا صادقیان درباره اهمیت و نقاط قوت نظام پردیسی و ساختار پردیس علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه یزد توضیحاتی را ارائه کرد.
صادقیان برای تحقق اهداف دانشکده و تهیه و تجهیز امکانات آموزشی و اختصاص اعتبارات پژوهشی برای دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی قول مساعد داد.
در پایان اعضای دانشکده ضمن ارائه پیشنهاد برای رشد و توسعه دانشکده مواردی را به عنوان مصوبه اولین نشست دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد به تصویب رساندند که شامل تفکیک گروه علوم تربیتی از روانشناسی و تشکیل دانشکده از سه بخش علوم تربیتی، روانشناسی و تربیتی بدنی، تعیین یک یا دو معاون مطابق عرف قانونی خود برای دانشکده در جهت تحقق اهداف علمی و پژوهش و گسترش تحقیقات کاربردی بین رشته ای با همکاری و تعامل اعضای هیات علمی در این سه بخش همچنین تلاش برای اخذ امتیاز مجله علمی و پژوهشی برای دانشکده، تکمیل و تجهیز یک مرکز فناوری اطلاعات (IT) مجهز با مشارکت دانشکده برای پردیس علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه یزد و جذب نیروی هیات علمی ماهر است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..