رییس هیات سوارکاری استان یزد:

استان یزد میزبان مسابقات زیبایی ایکاهو

رییس هیات سوارکاری استان یزد از برگزاری نوزدهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ایران و دوازدهمین دوره مسابقات زیبایی ایکاهو ( سازمان جهانی اسب های اصیل عرب) رده C جام BUIO در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز احمد زارع پور اشکذری افزود: این جشنواره از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه امسال در شهرستان اشکذر یزد برگزار می شود .
وی برگزاری این جشنواره را با حضور داوران بین اللملی و زیباترین اسب ها گامی مهم در توسعه ورزش و این رشته ، همچنین معرفی استان یزد عنوان کرد.
به گزارش ایرنا،این مسئول با اشاره به وجود افزون بر دو هزار راس اسب اصیل عرب در استان اظهار کرد: استان یزد با داشتن نیمی از اسب های اصیل عرب در خود رتبه اول کشور را در اختیار دارد و قطب پرورش اسب اصیل عرب در کشور را به خود اختصاص داده است.
زارع پور اشکذری با بیان این که عمده شهر های پرورش دهنده اسب عرب در استان یزد به ترتیب شهر های اشکذر، میبد، یزد، اردکان، تفت، مهریز، ابرکوه و بافق هستند گفت: در سایر شهرستان های استان نیز حداقل دو سه باشگاه پرورش اسب اصیل عرب وجود دارد.
استان یزد هم اکنون نیز میزبان مسابقات سراسری اسبدوانی بهاره کشور است که به مدت پنج هفته متوالی در مجتمع سوارکاری صفاییه یزد پیگیری می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..