استاندار یزد:

به زودی مجمع جهانی کشورهای اسلامی در یزد برگزار می شود

استاندار یزد گفت: در مجمع جهانی کشورهای اسلامی اتاق‎‎های فکر و دانشمندان کشورهای اسلامی و برخی دانشمندان کشورهای اروپایی میهمان یزدی‎‎ها خواهند بود.

به گزارش یزدی نیوز میرمحمدی در نشست خود با اصحاب رسانه با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مهمترین اولویت امسال استان را تحقق این شعار ذکر کرد و گفت: در این زمینه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل و سیاست‎‎ها و الزامات آن مشخص و برنامه‎‎ اقدام آن نیز تعیین شده که در این رابطه ۱۲ برنامه ملی شامل ۶۰ طرح و ۲۵۰ پروژه تدوین شده است.

وی در مورد کمک به واحدهای صنعتی دچار مشکل اظهار کرد: کارگروه تسهیل موانع تولید در استان ضمن شناسایی این واحدها برای رفع مشکلات آنها از جمله استمهال وام‎‎ها، تاخیر در بازپرداخت وام‎‎ها یا تقسیط وام‎‎ها و غیره تصمیم گیری و اقدام می‎‎کند که در این رابطه تا قبل از سال جاری ۱۲۵ مورد تصمیم گیری انجام شده است.

استاندار افزود: علاوه بر این نیز پیشنهاداتی  را به دولت برای اعمال تنفس به واحدهای صنعتی در خصوص بازپرداخت وام‎‎ها ارسال کرده‎‎ایم که امیدواریم تصمیمات خوبی در این باره اخذ شود.

وی در ارتباط با نرخ بیکاری در استان نیز با اشاره به این که نرخ بیکاری کنونی استان ۱۱.۲ درصد اعلام شده است، گفت: این آمار در سال گذشته ناگهان از ۷.۶ به حدود ۱۳ رسید و دوباره پایین آمد لذا شاید نتوان به درستی آن را تایید کرد چرا که گاهاً بعضی افراد علی رغم اشتغال در کارهای غیررسمی، در هنگام پاسخ به پرسشگر، خود را بیکار اعلام می‎‎کنند.

وی در ادامه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد را اولویت دوم استان در سال جاری پس از موضوع اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: برگزاری دور  دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد، اهتمام به اشتغال به ویژه در مورد فارغ التحصیلان، جذب سرمایه ‏‏های خارجی و داخلی، اولویت‎‎بندی چالش‏‏های فرهنگی و اجتماعی و ساماندهی افاغنه از دیگر برنامه‎‎های مهم امسال استان خواهد بود.
 استاندار از میزبانی استان یزد در برگزاری مجمع جهانی کشورهای اسلامی در خردادماه نیز به عنوان یکی از برنامه‎‎های مهم سالجاری یاد کرد و گفت: در این مجمع اتاق‎‎های فکر و دانشمندان کشورهای اسلامی و برخی دانشمندان کشورهای اروپایی میهمان یزدی‎‎ها خواهند بود.

 

۱ دیدگاه

  • علیرضا آیت اللهی

    قاچ زین را بچسبیم ! به زودی مجمع جهانی پناهجویان در اروپا و اخراج شده از اروپا هم پس از طی ترکیه و آذربایجان و … در یزد تشکیل می شود ! . آب میخواهند و غیره ….