مدیر پردیس سینما تک:

دولت با مافیای پنهان سینما برخورد کند/ با شرایط موجود سینما تک یزد تعطیل خواهد شد

no-thumbs

مدیر پردیس سینما تک گفت: با شرایط موجود واقعا دیگر امکان ادامه فعالیت سینما تک میسر نیست و اگر دولت با مافیای تولید و توزیع فیلم در کشور برخورد مناسبی نکند و شرایط اکران فیلم ها مدیریت نشود، این مجموعه بزرگ فرهنگی که باعث اشتغال ده ها نفر در استان یزد را فراهم کرده است تعطیل خواهد شد و راهی جز این ن...

به گزارش یزدی نیوز پردیس سینمای تک به عنوان یک پروژه ارزنده فرهنگی مدت هاست به پاتوق فرهنگی خانواده های یزدی تبدیل شده است و محیط مناسب و تعداد سالن های مختلف آن و از همه مهمتر تنوع فیلم های موجود باعث محبوبیت این مجموعه فرهنگی شده است.
در عین حال خدماتی مثل بازارچه، رستوران، مهدکودک برای نگهداری از کودکان در طول مدت نمایش فیلم خانواده ها و ایجاد محیط مناسب برای همه اقشار و خانواده ها بر استقبال روزافزون این مجموعه اثر گذاشته است.
اما سید محمدحسین اعلایی یزدی مدیراین پردیس سینمایی در گفتگو با خبرنگار تابناک یزد از شرایط حاکم بر صنعت سینماداری کشور گلایه دارد و معتقد است اگر شرایط  همینگونه ادامه پیدا کند سینما تک تعطیل خواهد شد.
اعلایی معتقد است مافیای حاکم بر سینمای کشور هیچ اهمیتی برای سینمادار قائل نیست. باتوجه به حمایت هایی که برخی نهادها از فیلم سازان میکنند آنها علاقه مندی کمتری برای سینمادار دارند.
وی افزود: فیلم ها وقتی روی پرده می آیند باید تا پایان زمان اکران صرفا از طریق سینما نمایش داده شوند اما می بینیم که روزانه این فیلم ها در اکران خصوصی، دانشجویی، نهادهای مختلف ارائه می شود و این ضرر هنگفتی به سینمادارمی زند
اعلایی گفت: از دیگر سو هنوز دوره اول اکران اتمام نیافته است که سی دی فیلم در فروشگاه ها عرضه می شود و با این شرایط دیگر کسی به سینما نمی آید و در عین حال این فیلم در شبکه های ماهواره ای هم پخش غیرقانونی می شود.
مدیر پردیس سینما تک خاطرنشان کرد: روند ارائه فیلم به سینماها در شهرها هم باید مدیریت شود. به عنوان مثال در شهر ۶۰۰ هزار نفری یزد دو مجموعه سینمایی وجود دارد. تعداد افرادی که در این شهر به سینما می روند در مقایسه با سایر شهرها همچون تهران بسیار محدود و غیرقابل مقایسه است. با این حال دو فیلم یکسان به دو سینما داده می شود که باعث ضرر برای هر دو سینماست. باید
اعلایی گفت: بر این اساس باید در نظر داشت که به نحوی این مسئله مدیریت شود که هر دوسینما بتوانند مخاطبان خود را داشته باشند.
وی در عین حال افزود: برخی سینماها نیز برای جبران مشکلات اینچنینی، از قیمت مصوب  بلیت ها نیز تخفیف های عجیبی می دهند که بیشتر برای جذب مخاطب ییشتر به سالن هاست و این مسئله در دراز مدت ضربه سنگینی به صنعت سینما وارد می کند.
مدیر پردیس سینما تک گفت: با شرایط موجود واقعا دیگر امکان ادامه فعالیت سینما تک میسر نیست و اگر دولت با مافیای تولید و توزیع فیلم در کشور برخورد مناسبی نکند و شرایط اکران فیلم ها مدیریت نشود، این مجموعه بزرگ فرهنگی که باعث اشتغال ده ها نفر در استان یزد را فراهم کرده است تعطیل خواهد شد و راهی جز این ندارد.
گفتنی است در شهرستان یزد با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت فقط دو مجموعه سینمایی دارد که مجموعه پردیس سینمایی تک  5 سالن با گنجایش ۱۲۰۰ صندلی را دارد.

۱ دیدگاه

  • شهروند

    ما نقهميديم يكبار ميگن سينما كم داره يزد الان ميگن زياد داره. مسير ما اين يكماه هر وقت به سينما تك افتاده شلوغ و ترافيك بوده حتي يك شب كه رفتيم گفتن سينما پر شده و بليط نيست!تازه ٦تا سالن داره! مغازه هاشم كه ماهي ١ تا ٥ ميليون اجاره دادن! اونوقت ميخوان تعطيل كنن؟! سود ديگه بيشتر از اين؟! جمع كنيد بابا همش ريا كاري. اين مجموعه اگه تهران بود يكنفر پا توش نميذاشت با اون نماي زشت درونش و بي نظمي سالنهاش