فرماندار یزد :

امانتداری از آرای مردم از شاخص اصلی انتخابات هفتم اسفند بود

فرماندار یزد با اشاره به حق الناس خواندن رأی مردم توسط مقام معظم رهبری گفت: رأی مردم به عنوان یک امانت در صندوق آرا ریخته می شود که در این زمینه دست اندرکاران امر انتخابات با امانتداری از آراء سعی کردند تا خدشه ای به اعتماد عمومی مردم وارد نشود.

به گزارش یزدی نیوز، مراسم تقدیر اعتبارنامه " سید ابوالفضل موسوی بیوکی " نماینده منتخب مردم شریف حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک با حضور فرماندار یزد ، اعضای هیأت اجرایی،‌ نظارت و ستاد انتخابات شهرستان یزد برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با بیان اینکه فعالیت رسمی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اواخر آذرماه سال گذشته آغاز شد افزود: فعالیت های مربوط به انتخابات در فرمانداری یزد از نیمه دوم سال با تشکیل ستاد انتخابات شهرستان که متشکل از کمیته های آموزش،‌فناوری اطلاعات، پشتیبانی، استعلامات و تبلیغات آغاز شده بود.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه معتمدین هیأت اجرایی این دوره از انتخابات از سابقه ی بسیار خوبی در مسئولیت های مدیریتی و انتخاباتی برخوردار بوده اند اظهار داشت: بعد از تشکیل هیأت اجرایی فرآیند مربوط به ثبت نام نامزدهای در فرمانداری یزد آغاز شد که در مهلت قانونی ۷۷ نفر نسبت به ثبت نام خود در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک اقدام نمودند.

وی توجه به قانون و رعایت مر قانون را از اهداف اصلی این دوره از انتخابات در شهرستان یزد برشمرد و تصریح کرد: اعضای هیأت اجرایی و ستاد انتخابات در تمامی مراحل انتخابات به این امر توجه ویژه ای داشته و در دوره های آموزشی به اعضای شعب و نمایندگان فرماندار نیز بر رعایت این مهم تأکید داشته ایم.

" شاکری شمسی " با اعلام اینکه رعایت اصل بی طرفی توسط مجریان و برگزار کنندگان انتخابات از مهمترین ویژگی های این دوره از انتخابات بود ه است خاطرنشان کرد: مجریان انتخابات در زمان برگزاری انتخابات تنها به وظایف و امور محوله خود براساس قانون پرداخته و از هرگونه جانبداری از شخص و گروه خاصی پرهیز نمودند.

فرماندار یزد با اشاره به حق الناس خواندن رأی مردم توسط مقام معظم رهبری گفت: رأی مردم به عنوان یک امانت در صندوق آرا ریخته می شود که در این زمینه دست اندرکاران امر انتخابات با امانتداری از آراء سعی کردند تا خدشه ای به اعتماد عمومی مردم وارد نشود.

وی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این دوره از انتخابات نیز همانند دوره های گذشته در نهایت امنیت و نظم برگزار شد و خوشبختانه با تلاش نیروهای نظامی  و انتظامی موردی از بی نظمی و اخلال در روز اخذ رأی گزارش نشد.

" شاکری شمسی " اقتدار کشور و نظام را گره خورده به حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف به ویژه انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: در این انتخابات همه تلاش داشتند تا زمینه را برای حضور حداکثری فراهم شود که این امر نیز به خوبی در شهرستان یزد با مشارکت بالای ۶۰ درصدی مردم محقق شد.

فرماندار یزد به تعامل بسیار بالای هیأت های اجرایی، نظارت و بازرسی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: با اقدامات انجام شده خوشبختانه یک انتخابات قانونمند، سالم، رقابتی و با حضور حداکثری برگزار شد و حتی در مهلت قانون دریافت شکایات از نامزدهای هیچ گونه شکایتی به ستاد انتخابات شهرستان یزد واصل نشد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد در بخشی دیگر از سخنان با بیان اینکه شهرستان یزد به عنوان شهرستان مرکز استان قریب به ۶۰ درصدجمعیت استان را در خود جای داده است افزود: این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و زارچ، چهار دهستان و چهار شهر است و نسبت جمعیتی آن ۹۵ درصد شهری و ۵ درصد روستایی می باشد.

" شاکری شمسی " با تأکید بر این مطلب که مشارکت مردم یزد در زمینه های مختلف سابقه دیرینه ای داشته و زبانزد همگان است افزود: مسئولین استان و شهرستان به حضور و مشارکت بخش دولتی در اجرای برنامه ها و پروژه ها اعتقاد و ایمان داشته و برای حضور فعال تر بخش خصوصی در عرصه های مختلف همت گماشته اند.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه از شهر یزد به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان یاد می شود اظهار داشت: وجود بناهای متعدد تاریخی و حدود ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی پیوسته و زنده باعث شده تا شهر یزد به عنوان یکی از شهر های مورد هدف گردشگران ایرانی و خارجی باشد و سالانه پذیرایی تعداد زیادی از مسافران و گردشگران باشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به وجود پزشکان متخصص و ماهر و نیز پایین بودن هزینه های درمان، در حال حاضر یزد به عنوان یکی از قطب های درمان کشور معرفی شده که علاوه بر پاسخگویی نیازهای شهروندان یزدی، نیازهای درمانی هموطنان از استانهای جنوب، جنوب شرقی و حتی مردم کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مرتفع می شود.

فرماندار یزد در پایان با بیان اینکه تعامل و همکاری، خوبی در بین مسئولین استان و شهرستان یزد وجود دارد اظهار داشت: خوشبختانه با خرد جمعی ، تعامل ، همراهی و همکاری اقدامات خوبی در چارچوب قانون و در راستای حل مشکلات مردم برداشته شده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..