اولین نشست گردشگری جنوب شرق کشور در بافق برگزار شد

no-thumbs

اولین نشست منطقه‌ای گردشگری استان‌های جنوب شرق کشور شامل استان‌های یزد، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان به میزبانی یزد به عنوان استان معین منطقه جنوب شرق کشور در شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز  "سید مصطفی فاطمی" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حاشیه این نشست یک روزه که در سالن جلسات آهن‌شهر بافق برگزار شد، دلیل انتخاب شهرستان بافق به عنوان محل این نشست را واقع شدن بافق در مرکزیت استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری این نشست را نیز تنظیم تورها و مسیرهای بین استانی در حوزه گردشگری دانست و بیان کرد:  با توجه به تقسیمات کشوری صورت گرفته، بزرگترین حوزه گردشگری کشور متعلق به منطقه پنج کشور شامل استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است که حدود ۳۵ درصد از حوزه گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است.

فاطمی افزود: در این نشست یک روزه جمعی از فعالان حوزه گردشگری همچون روسای جامعه هتلداران، روسای دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری و روسای انجمن گردشگران استان‌ها در بافق حضور موثر داشتند و خوشبختانه نظرات نسبتاً خوبی در شناسایی و معرفی محورهای گردشگری بین استان‌های منطقه ارائه شد و تورهای مسافرتی مختلفی در قالب دو تا شش روزه در مسیرهای خاص طبیعت‌گردی، مذهبی و فرهنگی برنامه‌ریزی شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه صنعت گردشگری و به ویژه مسیرهای بین استانی مشخص شده در این نشست، خاصیت‌های متفاوتی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به وجود باغ‌های زیبا و جهانی، قنوات، کویر لوت و مرکزی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا،فاطمی در پایان نیز گفت: مسیرهای کمتر شناخته شده در این نشست مورد تاکید قرار گرفت و برنامه بسته شده نیز پس از جمع‌بندی و بررسی دقیق‌تر به صورت کتابچه مجزا تحت عنوان "دنیای سرزمین پارس” در تیراژی نسبتاً بالا استخراج و در اختیار کلیه دفاتر خدماتی، نمایشگاه‌ها و طبیعت‌گردان و علاقمندان حوزه گردشگری در کشور و به خصوص استان‌های جنوب شرق کشور قرار خواهد گرفت.
 

بخش نظردهی بسته شده است..