فرماندار شهرستان میبد:

میبد یکی از شهرهای خلاق و نمونه گردشگری است

no-thumbs

فرماندارمیبد بابیان اینکه شهرستان میبد یکی از شهرهای خلاق و نمونه گردشگری است که برای نخستین بار در کشور بافت تاریخی آن در فهرست آثار ملی و تاریخی قرارگرفته است گفت: شهرستان میبد با ۶۰۰ هکتار بافت تاریخی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و وجود تک بناهای بسیار زیبا و دیدنی اهمیت این شهرستان را در کشور ...

به گزارش یزدی نیوز رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی میبد افزود: کهن دژ نارین قلعه بزرگ‌ترین قلعه خشتی جهان، برج کبوتر خانه، مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی، یخچال خشتی، چاپارخانه، آب‌انبار، آسیاب‌های آبی، و ده‌ها اثر تاریخی منحصربه‌فرد، شهرستان میبد را به‌عنوان شهر ویژه تاریخی و گردشگری تبدیل کرده است.

حسین فلاح با اشاره به تمهیدات و برنامه‌های این شهرستان در ایام نوروز امسال گفت: خوشبختانه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی که از نیمه دوم سال گذشته شروع‌شده بود با استقبال بی‌نظیر مسافران و گردشگران زیادی از بناهای تاریخی شهرستان میبد مواجه شدیم.

فلاح تصریح کرد: عمده تمرکزمان در ایام نوروز بر روی ستاد اسکان مسافرین نوروزی در شهرستان میبد بود که خوشبختانه امسال شاهد رشد ۲۵ درصدی اسکان مسافرین نوروزی در شهرستان میبد بودیم.

فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شاخص‌هایی که در شهرستان میبد افزایش ۳ برابری ستاد استکان شهرستان بود که آموزش‌وپرورش با گروه‌بندی مناسب اسکان به سه گروه ویژه، الف و ب تأثیر فراوانی در جذب مسافرین نوروزی شد.

فلاح گفت: ۳۰ درصد اسکان مسافرین نوروزی امسال در شهرستان میبد ویژه و به یخچال، تلویزیون، فرش، تختخواب و سیستم سرمایشی و گرمایشی تجهیز شد تا رضایت میهمانان نوروزی را کسب کنیم.

رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی میبد افزود: در حوزه صنایع‌دستی هم اقدامات مناسبی انجام‌شده بود، ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و نمایشگاه‌هایی از ظرفیت‌های شهرستان در ۶ نقطه شهرستان ازجمله یخچال خشتی، کاروانسرای شاه‌عباسی، برج کبوتر خانه، آسیاب آبی بیده، نارین قلعه، پارک بهاران و پارک غدیر که مورد استقبال کم‌نظیر مسافرین قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد،فلاح با اشاره به سیاست‌های شهرستان در ایجاد کارگاه‌های مو تابی و کار بافی و وجود ۲۰۰ دار کار بافی در سطح شهرستان هم گفت: با همکاری خوبی که بین میراث فرهنگی، شورا و دهیاری‌ها و شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان بود امسال شاهد حضور بی‌نظیر مردم و مسافرین نوروزی در اماکن تاریخی میبد بودیم

فرماندارمیبد افزود: امیدواریم با توجه به اینکه سال ۹۵ سال خوش‌آمد گویی به استان یزد نام‌گذاری شده است و خوشبختانه نگاه هم مردم و هم مسئولین توجه به بافت‌های تاریخی و میراث فرهنگی است سال ۹۵ سال رونق صنعت توریست و گردشگری برای شهرستان میبد باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..