اجرای نمایش یاس ارغوانی دراردکان

no-thumbs

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان گفت: در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نمایش یاس ارغوانی با موضوع شهادت ایشان و با نویسندگی و کارگردانی محمد حسین فتوحی در روزهای 21 الی 25 اسفند ماه اجرا خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوززمانیان در گفتگو با ایرنا افزود: این نمایش با همکاری شهرداری و شورای اسلامی، واحد فرهنگی مصلی امام خمینی و انجمن هنرهای نمایشی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این نمایش تنها راه و زیباترین راه برای بیان زندگانی آن حضرت است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان همچنین از اجرای نمایش خیابانی یونان کوچک به نویسندگی، حامد شهابی زاد، به کارگردانی، حسین مروتی و با هنرنمایی، حمیدرضا هاتفی و مصطفی پورروستایی که در خصوص فرهنگ، سوغات و ابنیه تاریخی و مکان های دیدنی شهرستان اردکان با زبانی طنز برای شهروندان و مسافران نوروزی سخن می گوید و قرار است که در ایام عید در سطح شهرستان اجرا شود خبر داد.
زمانیان هدف از ساخت این نمایش را معرفی بخشی از اردکان برای مسافران نوروزی و شهروندان اردکانی دانست و گفت: مزیت نمایش خیابانی این است که اقشار مختلف مردم را به سمت خود دعوت می کند.
وی ادامه داد: این ارگان آماده اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برای میهمانان و زنده نگه داشتن این آیین در بین مردم اردکان است.
این مسئول با بیان اینکه عید باستانی نوروز بازتاب دهنده هویت ملی ایرانیان است و نوروز را به خاطر ویژگی های منحصر به فرد، بهترین زمان برای سامان دادن به برنامه های فرهنگی و هنری عنوان و تصریح کرد: برگزاری جنگ فرهنگی هنری، برگزاری کنسرت موسیقی به صورت زنده، اجرای نمایش خیابانی با موضوع اردکان، اجرای نقاله خوانی در پارک ها و میادین و اکران فیلم های به روز از جمله برنامه های ویژه عید نوروز است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و نگارگری ، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و سایر موارد از جمله برنامه های است که در این ایام برای همشهریان و میهمانان برگزار می شود .
در اردکان ۶ انجمن شامل هنرهای نمایشی ، تجسمی ، شعر و ادب ، موسیقی ، خوشنویسان و عکاسان مشغول به فعالیت هستند همچنین این شهرستان ۱۲ گروه نمایشی دارد که نزدیک به ۱۰۰ نفر هنرمند در آن گروه ها فعال می باشند .

بخش نظردهی بسته شده است..