ویژه سفر:

وعده ۵۳۲ میلیارد تومانی روحانی به یزدی‌ها

رییس جمهوری در جریان سفر استانی روز گذشته خود به شهر یزد اعلام کرد که پیگیری طرح‌های راهی و راه‌آهنی کلنگ‌زنی شده در طول سال‌های گذشته در این استان یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت خواهد بود و تلاش خواهد شد بخش قابل توجهی از آنها تا سال 1396 به بهره‌برداری نهایی برسند.

به گزارش یزدی نیوزبراساس صحبت‌های رییس جمهوری دولت تنها برای حوزه حمل‌ونقل ۵۳۲ میلیارد تومان منابع اعتباری خاص به استان یزد اختصاص می‌دهد تا بتوان بخشی از طرح‌ها و برنامه‌های نیمه‌تمام در این استان را در آینده نزدیک و احتمالا تا پایان عمر دولت یازدهم به پایان رساند.

 

استان یزد که از سال‌ها پیش به شبکه ریلی کشور متصل بوده و با توجه به کیفیت خدمات ارائه شده در این استان راه‌آهن یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های مسافران به حساب می‌آید، در طول سال‌های گذشته چند طرح توسعه‌محور در این حوزه را کلید زده است.

 

در کنار برنامه‌هایی مانند دو خطه سازی محورهای بافق – یزد، یزد – میبد – بادرود و اردکان – چادرملو که بحث دو خطه سازی‌شان از مدت‌ها پیش با هدف افزایش ظرفیت خطوط آغاز شده و پیگیری می‌شود، یکی از اصلی‌ترین طرح‌های راه‌آهنی مربوط به این استان به محور یزد – اقلید باز می‌گردد.

 

 

این مسیر که ۲۶۴ کیلومتر طول دارد از سوی شرکت ساخت و توسعه بناهای کشور در دست اجراست و طبق آخرین خبرهای اعلام شده پیشرفتی بیش از ۶۰ درصدی را به ثبت رسانده، هرچند زمان دقیق افتتاح این پروژه هنوز مشخص نشده اما طبق وعده‌های ابتدایی پایان سال ۱۳۹۵ زمان افتتاح این مسیر طولانی اعلام شده است.

 

 

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت ساخت با افتتاح این راه‌آهن قطارهای مسافرتی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت اجازه عبور از آن را خواهند داشت و این محور شامل ۱۱ ایستگاه می‌شود که از شهرهای یزد، مهریز، ابرکوه و اقلید عبور می‌کند.

 

 

در کنار این پروژه ریلی مهم براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان یزد طرح‌هایی مانند ساخت باند دوم راه یزد به طبس، بزرگراه یزد به بافق، تفت به ابرکوه و راه اصلی زرند به بافق نیز از جمله طرح هایی هستند که برای تکمیل آنها حدود چهار میلیارد و نیم اعتبار نیاز خواهد بود.

 

 

با توجه به وعده‌های ارائه شده از سوی روحانی به نظر می‌رسد دولت برای بهبود اوضاع زیرساخت‌های این استان تاریخی برنامه‌های ویژه‌ای دارد و احتمالا کار در طول ماه‌های آینده برای کارگاه‌های عمرانی فعال در این استان با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..