روایت جالب از حاشیه های سفر روحانی به یزد:

سانسور شعارهای مردم یزد هنگام پخش مراسم از رادیو و تلویزیون/توقیف یک روزنامه در محل برگزاری مراسم/تاثیر صحبتهای دیروز روحانی در مورد ممنوع التصویری

همزمان با حضور رئیس جمهور در فرودگاه یزد در طول مسیر حرکت کاروان امید و تدبیر تا محل برگزاری مراسم، حاشیه های جالبی رقم خورد که در این گزارش خواهید خواند.

به گزارش یزدی نیوزرییس جمهور پس از ورود به استان یزد در مسیر حرکت کاروان خود به سمت محل سخنرانی خود در میدان امیرچخماق شود با استقبال با شکوه مردم مواجه شد.

حضور رئیس جمهور در استان یزد از حواشی زیادی برخوردار بود که در این گزارش به برخی از آنها می پردازیم:
 

  • در مراسم استقبال از رئیس جمهور که در فرودگاه یزد برگزار شد صرفاً خبرنگاران و رسانه های محلی حضور داشتند و خبری از خبرنگاران تهرانی نبود.
  • کاروان تدبیر و امید بعد از عبور از میدان صنعت (میدان ورودی از فرودگاه یزد) با بنری مواجه شدند که محتوای نوشته شده روی آن اینگونه بود«آقای رئیس جمهور ۱۰۰ روز گذشت چرا عمل نمی کنید». نکته جالبتر اینکه پس از عبور کاروان رئیس جمهور بنر یادشده جمع آوری شد.
  • در مسیر حرکت خودروی رئیس جمهور حضور پر شور مردم در مسیر به حدی بود که بارها روحانی با بلند شدن و بیرون آمدن از خودرو به ابراز احساسات مردم پاسخ داد.
  • استقبال امروز مردم یزد تحت تاثیر صحبتهای روز گذشته روحانی در خصوص ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات قرار گرفت. به نحوی که مردم با سردادن شعار "سلام بر روحانی — درود بر خاتمی" حال و هوای مراسم استقبال را دگرگون کرده بودند.
  • میدان امیرچخماق و خیابانهای اطراف مملو از جمعیت بود. نکته ای که باعث دلخوری خبرنگاران محلی شد اجازه ندادن به آنها برای استقرار در طبقه دوم عمارت امیرچخماق و عکسبرداری از مراسم بود. نکته مهم اینکه تصویربرداری از استقبال کنندگان صرفاً توسط عکاسان همراه رئیس جمهور صورت گرفت. خبرنگاران محلی نتوانستند عکسی از بالای جایگاه سخنرانی بگیرند.
  • صداوسیمای مرکز یزد که پخش مستقیم مراسم استقبال از روحانی را پوشش می داد شعارهای مردم که می گفتند "سلام بر روحانی – درود بر خاتمی " را سانسور کرد!
  • یک روزنامه محلی که مبادرت به تیتر کردن صحبتهای دیروز روحانی از موضوع ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات همراه با انتشار تصاویر روحانی ، خاتمی و عارف در ویژه نامه دوشنبه خود کرده بود و آنرا توسط فردی بین استقبال کنندگان توزیع می کرد با برخورد عوامل اجرایی روبرو شد. گفتنی است فردی که اقدام به پخش این روزنامه می کرد بازداشت شد که با پیگیری خبرنگاران فرد مزبور نهایتاً آزاد ولی روزنامه های باقی مانده مصادره شدند.

عدم اطلاعرسانی به خبرنگاران محلی در خصوص برنامه های رئیس جمهور و هیئت همراه موجب دلخوری آنان شد و این اقدام نوعی توهین به اصحاب رسانه بود. ناگفته نماند این بی برنامگی موجب شد که پوشش این سفر رئیس جمهور توسط خبرنگاران کامل صورت نگیرد.

تابناک

۵ دیدگاه

  • محمد علی رضائی 09131593439

    بسمه تعالی .سخنی با آقای رئیس جمهور مدعی اعتدال آقای رئیس جمهور شما در سخن رانی در یزد بشدت تمام دولت گذشته را مورد انتقاد قرار دادیداولا با این عمل ناشایست فکر نکردید که احمدی نژاد هم در بین مردم جایگاهی دارد حالا با تفکر شما هر چند کم باشند واین اظهارات نسنجیده شما باعث ایجاد تفرقه در بین مردم میشود وشمارا بحق مورد انتقاد قرارمی دهند حلا شما یک مطلبی فرمودید فرض کنید بحق باشد شما که خود را حقوق دان میدانید وقتی به متهم بقتل هم تفهیم اتهام میکنند آیا با و اجازه دفاع میدهند یا خیر؟ حالا شما هم خود را حقوق دان میدانید و نهادی مثل شورای نگهبان شما را مجتهد میداند اجازه دفاع مشروع به احمدی نژاد می دهید یا باشد برای آن دنیا

  • دانشجو

    بنده ب شدت متاسفم که ذره ای بصیرت در بین همشهریانم نیست.. ایشان فقط وعده میدهند

  • ندا

    آقای روحانی به جای حمایت از سران فتنه باید به فکر معیشت مردم و وعده هایی که داده اند باشند . انگار ما همه مشکلاتمان حل شده و در حال حاضر تنها مشکل کشور تطهیر و توجیه سران فتنه است.

  • محمدرضا

    خخخ استقبال با شکوه؟ چرا دروغ میگید؟ واسه چی به خبرنگاران محلی اجازه ورود به جایگاه و ندادن؟ چون عکس از بالا کم بودن جمعیت و بهتر نشون میداد