روحانی دستاوردهای سفر به یزد را تشریح کرد

no-thumbs

رئیس جمهوری با قدردانی از مردم استان دارالعباده یزد به خاطر استقبال گرم و کم نظیر از اعضای هیات دولت دستاوردهای سفر یکروزه خود به این خطه را تشریح کرد.

به گزارش یزدی نیوزحسن روحانی در پایان سفر خود به این استان در جمع خبرنگاران گفت: لازم است از مردم فهیم و دلاور استان یزد به خاطر استقبال بسیار گرم و مهمان نوازی آنها تشکر و قدر دانی کنم.
وی تصریح کرد: همچنین از مردم این یدار به خاطر حضور در سخنرانی عمومی و در جمع فرهیختگان و کار آفرینان و شورای اداری و مخصوصا استقبال از وزرا و معاونین که به شهرستانها سفر کردند تشکر می کنم.
روحانی یادآور شد: من توفیق نداشتم با مردم بسیار خوب و خونگرم شهرستان های استان یزد دیدار داشته باشم اما استقبال بسیار گرم مردم از نمایندگان دولت و وزرا معاونان بعمل آوردند که تشکر می کنم.
رئیس جمهوری تصریح کرد: برای این سفر در تهران بحث های مفصلی با مسئولان و وزرا و استاندار یزد داشتیم و تصممیات خوبی برای استان اتخاذ شد.
به گفته وی برای استان یزد در زمینه راه و راه آهن، آب روستاییان، گاز و تکمیل گاز رسانی به روستاهای این استان ، طرحهای ورزشی و فرهنگی، مخابرات، بهداشت و درمان و در سایر زمینه هایی که مورد نیاز استان بود ۴۴ پروژه و طرح تعریف شد.
روحانی اضافه کرد: برای این طرحها ۹۷۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که سال ۹۵ و ۹۶ پرداخت و طرحها هم اجرایی می شود.
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه یزد جاذبه های فراوان و زمینه های صنعتی بسیار خوبی دارد گفت: امروز بعد از جلسه کار افرینان و جلسه اقتصادی پروژه های متعددی آغاز بکار یا افتتاح شد.
روحانی با اشاره به اینکه این طرحها برای آبادانی این استان ادامه خواهد یافت و طرحهایی در شورای اداری مطرح شد و گام های خوبی برداشته شده گفت: ۴۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه به استان اختصاص داده شده که تحول بزرگی در استان از لحاظ صنعتی، کشاورزی و آب آشامیدنی مردم ایجاد خواهد کرد.
رئیس قوه مجریه در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری بانوان درباره حمایت دولت از استان یزد با توجه به اینکه این استان از موثرترین مراکز خدمات درمانی به جنوب شرق است گفت: در همین سفر تصمیمات خوبی اتخاذ شد و طرحهای سلامت از سوی وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی به بهره برداری رسید .
روحانی افزود: در خصوص مرکز سرطان نیز که به نوعی نخستین مرکز مجهز درمان سرطان در ایران خواهد بود اعتبارهای خوبی اختصاص یافته و گام های موثری برداشته شده است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه اطلاعات به نمایندگی از روزنامه های سراسری استان درباره برنامه دولت برای رفع معضل بیکاری بویژه در میان قشر تحصیلکرده گفت: مساله اشتغال مساله مهمی در کشور است ، این مساله بویژه در میان نسل جوان ما بیشتر است.
رئیس جمهوری اضافه کرد: هر ساله حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر از مراکز علمی و دانشگاهی کشور فارغ التحصیل شده و نیازمند شغل هستند، شغل این افراد باید متناسب با شان و رشته تحصیلی آنها باشد برای این ایجاد اشتغال باید یک حرکت و رونق اقتصادی در کشور ایجاد کنیم .
رئیس قوه مجریه با اشاره به اعلام رشد هشت درصدی در برنامه پنج ساله ششم و مورد تاکید مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: برای این امر نیاز به سرمایه گذاری ، فناوری و بهره وری داریم و باید یک حرکت بزرگی در کشور ایجاد شود و این همان چیزی که من به آن برجام ۲ می گویم.
وی افزود: برجام یک را انجام دادیم و همه باید دست به دست هم برجام ۲ را عملیاتی کرده و اولین قدم در این مسیر کنار گذاشتن حاشیه ها و فکر کردن به رشد و رونق اقتصادی کشور است.
عالی ترین مقام اجرایی کشور ادامه داد: طرح هایی که امروز در این استان از سوی وزرا و مسئولان به بهره برداری رسیده و طرحهایی که در دو سال آینده اجرایی می شود هر کدام یکسری فرصتهای شغلی به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کنند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: البته برای ایجاد اشتغال ، دولت به تنهایی قادر به این کار نیست و نیازمند وارد عمل شدن بخش غیر دولتی ، کارآفرینان و بخش خصوصی است .
روحانی یادآور شد: با به نتیجه رسیدن برجام تسهیلات فراهم شده و در واقع تحریم ها به عنوان موانع بزرگ برداشته شد و امروز فضای خوبی ایجاد شده که باید از آن بخوبی استفاده کرد.
وی افزود: در زمینه آی تی و آی سی تی هم تحرکاتی در کشور ایجاد شده و در کنار آن شرکتهای دانش بنیان نیز شناسایی و فعال شده که تسهیلاتی از صندوق نوآری و شکوفایی به آنها داده می شود .
وی گفت: در یک جمله برای ایجاد اشتغال نسل جوان ، به رشد و رونق اقتصادی با همکاری دولت ، مردم ، بخش خصوصی ، جذب سرمایه گذاری خارجی ، مشارکت با شرکتهای خارجی و رونق بازار صادرات که در دولت شروع شده نیازمند هستیم.
رئیس جمهوری در پاسخ به سئوال خبرنگار نماینده خبرگزاری ها مبنی بر اینکه استان یزد بیشترین مالیات را پرداخت می کند و در بودجه در میان استانهای آخر قرار دارد گفت: به طور نسبی بودجه عمرانی استان یزد بر اساس اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، بودجه خوبی است.
وی افزود: در عین حال در این سفر رقم ۹۷۰میلیارد تومان برای ۴۴طرح که رقم قابل توجهی است اختصاص یافته ضمن آنکه برای مشکل آب استان نیز ۴۰۰میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
روحانی تاکید کرد: این بودجه تحرک خوبی برای توسعه استان است و آینده خوبی هم برای این استان رقم خواهد خورد.
رئیس قوه مجریه در پاسخ به سئوال نماینده نشریات محلی استان نیز در خصوص حمایت از نخبگان در قالب بسته های حمایتی اظهار کرد: نخبگان با تشکیل شرکت های دانش بنیان می توانند مشغول به کار شده و دولت نیز با حمایت از این شرکت ها به نخبگان تسهیلات داده و از آنها حمایت می کند.
روحانی افزود: از سوی دیگر با شروع سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی و نوآوری به کشور ، زمینه استفاده از نخبگان هم در کشور فراهم می شود و فکر می کنم در تحرک اقتصادی از این قشر حداکثر استفاده خواهد شد.
وی در پاسخ به خبرنگار صدا و سیما درباره برنامه دولت در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: در این خصوص ستاد در دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده و من هم در جلسات اقتصادی ، طرحهای اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنم.
روحانی با اشاره به اینکه این ستاد برنامه های هر کدام از دستگاهها را درخصوص اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرده است، افزود: این اقتصاد ، اقتصاد درون زا و برون گراست یعنی بر پایه افزایش صادرات غیرنفتی ، احیای طرحهای عمرانی و جذب سرمایه گذاری خارجی استوار است.
رئیس جمهوری ادامه داد: ایران در اقتصاد مقاومتی جایگاه خوبی در صادرات نفت و گاز دارد و نسبت به ۶ ماهه گذشته به مراتب بالاتری قرار گرفته ایم و با شرایط امروز صادرات نفت به جایگاه قبلی برمی گردیم.
وی با بیان اینکه جذب گردشگر خارجی موجب ایجاد اشتغال و آشنایی با فرهنگ ایران و انقلاب اسلامی می شود گفت: باید تلاش کنیم در زمینه کشاورزی هم حرکتهای خوبی انجام دهیم تا در این خصوص به مرز خودکفایی برسیم.
روحانی یادآور شد: هم اکنون واردات مواد غذایی در کشور به مراتب کمتر شده و امسال برای واردات مواد غذایی ۲میلیارد ریال کمتر واردات این مواد را داشتیم.
وی اضافه کرد: در زمینه تولید گندم و شکر هم تقریبا به مرز خودکفایی رسیده ایم و همه اینها نمونه ای از اقتصاد مقاومتی در کشور است.
رئیس جمهور در پایان با تشکر از رسانه گفت: رسانه ها نقطه اتصال بین دولت و مردم هستند و نظرات مردم را به مسئولان و از سوی دیگر اقدامات مسئولان و دولت را مردم انعکاس می دهند.
وی همچنین از نیروهای امنیتی ، انتظامی ، سپاه و بسیج برای ایجاد امنیت در سفرها نیز قدردانی کرد.
رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت دوشنبه ۱۷ اسفند ماه در بیست و پنجمین سفر استانی مهمان مردم یزد هستند.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..