تنها یک شکایت انتخاباتی در استان یزد ثبت شد

به گزارش یزدی نیوزتا این مرحله تنها یک شکایت در حوزه مسائل انتخاباتی ثبت شده که این در نوع خود بی نظیر است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تا این مرحله تنها یک شکایت در حوزه مسائل انتخاباتی ثبت شده که این در نوع خود بی نظیر است.

محمدرضا حبیبی در ششمین نشست ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان یزد افزود: در بحث انتخابات و زمان تبلیغات نامزدها تاکنون پرونده خاصی تشکیل نشده که از این حیث یزد در کشور جزو استان های نمونه است.
وی تاکید کرد: شهرداری تامین نیرو و نیروی انتظامی حمایت ، پشتیبانی و تامین امنیت را از فرمانداری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری داشته باشند تا با ارشاد قانونی تبلیغات غیر مجاز از سطح شهر جمع آوری شود .
این مسئول قضایی قانون را محترم خواند و اظهار کرد: نمی توان با تفاسیر مختلف و به بهانه های همچون ترویج شور انتخاباتی چشم بر بی قانونی بست.
رئیس کل دادگستری کل استان یزد خاطرنشان کرد : اگر امروز بنا به مصلحت قرار باشد چشم از تخطی از قانون ببندیم دیگر نمی توان حد و مرزی را برای تخطی از قانون تعیین کرد.
وی گفت : اگر قانون متناسب با شرایط تبلیغات و ایجاد شور انتخاباتی نیست باید طبق ضابطه تصریح شده در همان مجلس شورای اسلامی اصلاح شود و تا مادامی که این مسئله محقق نشده است قانون قبل استوار و همه ملزم به رعایت آن هستند.
حبیبی ارائه صحبت ها و تذکرهای دستگاه قضایی به سایر عوامل دخیل در انتخابات را دلیل بر وجود همدلی و تعامل در استان ذکر و خاطرنشان کرد: تمام دقت و اهتمام ما به مسئله قانون مداری به علت ماندن یزد در جمع استان های کم حاشیه و بدون تخلف و جرم در عرصه انتخابات است.
وی تاکید کرد : در زمان برگزاری و شمارش آرا نیز باید رعایت مر قانون ملاک عمل باشد تا مبادا به علت قصور و سهل انگاری قرار بر ابطال آرای یک صندوق و شاهد ایجاد حاشیه در مسائل دیگر و پس از انتخابات باشیم.
به گزارش ایرنا،انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..