انصراف ۶ نامزد انتخابات مجلس در حوزه یزد و اشکذر

به گزارش یزدی نیوز،فرماندار شهرستان یزد با اشاره به انصراف شش دوطلب نمایندگی دهمین دروه مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، گفت: تعداد نهایی داوطلبان این حوزه انتخابیه تاکنون ۳۵ نفر است.

 

"محمود شاکری شمسی"،‌ با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: ایجاد زمینه مشارکت عمومی اقشار و احزاب مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ضروری است.

 

وی برگزاری انتخابات را مانور اقتدار نظام اسلامی ایران دانست و بیان کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران تبلور عینی و اراده و خواست مردم در تعیین سرنوشت آینده نظام و انقلاب اسلامی است.

 

رئیس هیئت اجرایی انتخابات یزد با اشاره به برگزاری ۳۲ انتخابات در طول عمر انقلاب اسلامی ایران، گفت: از ابتدا تاکنون مشارکت اقشار مختلف جامعه در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه انتخابات بیش از ۶۰ درصد بوده است.

 

وی با اشاره به تجهیز ۳۳ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر به دستگاه‌های احراز هویت،‌ افزود: ۳۳۳ شعبه اخذ رای برای هفتم اسفند ماه امسال در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک ایجاد شده ‌که از این تعداد ۲۹۷ شعبه در سطح شهر یزد و ۱۷ شعبه ویژه روستاهاست.

 

شاکری شمسی خاطرنشان کرد: از تعداد شعب سطح شهرستان یزد ۲۷۸ شعبه ثابت و ۱۹ شعبه سیار است و چهار شعبه اخذ رای نیز مربوط به اقلیت‌های مذهبی است.

 

رئیس هیئت اجرایی انتخابات با بیان این که ۴۱ داوطلب مجلس در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر تایید صلاحیت شدند، ادامه داد: "محمد حسین فرهمند نیا"،‌ "مهدی سلطانی گرد فرامرزی"، "حمید ابهجی"،‌ "محمدرضا خاکی"‌، "مهدی وزینی افضلی"‌ و "حمیدرضا خلیلیان" از جمله داوطلبان مجلس در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر بودند که از ادامه حضور در این دوره انتخابات انصراف دادند.

 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد در پایان تصریح کرد: با انصراف شش نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر،‌ تعداد داوطلبان مجلس در این حوزه انتخابیه به ۳۵ نفر کاهش یافت.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..