فرماندار یزد:

رویکرد اصلی در انتخابات، توجه به قانون است

فرماندار یزد گفت: نمایندگان فرماندار می بایست به قانون توجه ویژه داشته باشند و با پرهیز از برداشت شخصی در رابطه با مسائل گوناگون، براساس دستورالعمل و آئین نامه ها اقدام نمایند.

به گزارش یزدی نیوز، " محمود شاکری شمسی " در جمع نمایندگان فرماندار با اشاره به برگزاری همزمان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با اعلام اسامی نهایی نامزدهای هر دو انتخابات فرآیندهای مربوط به آن روزهای پایانی رسیده است.

فرماندار یزد با بیان اینکه شهرستان یزد آماده برگزاری انتخابات است افزود: با برنامه ریزی های انجام شده دوره های آموزشی ویژه اعضای شعب به پایان رسیده و قرار است طی سه دوره کلیه نمایندگان فرماندار نیز آموزش های لازم در رابطه با حوزه مسئولیت خود فرا بگیرند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان یزد با اعلام اینکه مهمترین تلاش دولت تدبیر و امید در سال جاری برگزاری انتخابات قانونمند و با حضور گسترده مردم است گفت: برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای اولین بار انجام می شود که با توجه به جایگاه ارزشمند هر دو مجلس قطعاٌ این انتخابات از بعد داخلی و خارجی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات با اقتدار و امنیت کشور گره خورده است که در این راستا همگان باید در این عرصه حضور داشته باشند.

" شاکری شمسی " با اعلام اینکه در مجموعه دولت و به تبع آن شهرستان یزد رویکرد اصلی در رابطه با انتخابات قانون مداری است افزود: نمایندگان فرماندار  باید به این اصل توجه ویژه داشته باشند و با پرهیز از برداشت شخصی در رابطه با مسائل گوناگون، براساس دستورالعمل و قوانین اقدام نمایند.

عالی ترین مقام  اجرایی شهرستان یزد بر حفظ رأی مردم به عنوان حق الناس تأکید کرد و ابراز داشت: نمایندگان فرماندار و اعضای شعبه حافظان رأی مردم هستند و اگر می خواهیم به اعتماد مردم لطمه ای وارد نشود باید به خوبی از این امانت ها پاسداری کنیم.

فرماندار یزد در خصوص برقراری امنیت شعب اخذ رأی نیز اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با نیروی انتظامی، سپاه و بسیج چینش نیروهای امنیتی در حال انجام است و در انتخابات های گذشته نیز به لطف خدا وند و هوشیاری مسئولین همه انتخابات ها در کمال آرامش و امنیت بالا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مردم برگزار کننده اصلی انتخابات هستند تصریح کرد: تشکیل هیأت های اجرایی، اعضای شعبه و نمایندگان فرماندار همگی از خود بدنه جامعه و از اقشار مختلف بوده است.

" شاکری شمسی " در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار توجه جدی نمایندگان فرماندار به موضوع زمان شد و خاطرنشان ساخت: همه مراحل انتخابات براساس برنامه زمان بندی است و  ضرورت دارد تا در روز انتخابات به زمان آغاز و پایان اخذ رأی توجه ویژه شود.

فرماندار یزد  با اشاره به اینکه رعایت اصل بی طرفی توسط مجریان و برگزار کنندگان انتخابات امری مهم و ضروری است اظهار داشت: نمایندگان فرماندار باید در زمان برگزاری انتخابات تنها به وظایف و امور محوله خود براساس قانون پرداخته و از هرگونه جانبداری از شخص و گروه خاصی پرهیز نمایند.

" شاکری شمسی " در پایان با اعلام اینکه بیشترین تعداد شعب اخذ رأی و بالاترین حجم فعالیت های مربوط به انتخابات در شهرستان یزد انجام می شود افزود: چک لیستی از مهمترین وظایف نمایندگان فرماندار در روز اخذ رأی در حال تدوین است که همراه با صندوق ها و تعرفه تحویل داده خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..