ویژه انتخاباتی:

مسیر سخت اصلاح طلبان یزدی با گمنام ها/تمرکز اصلاح طلبان یزدی روی دو حوزه انتخابیه

اصلاح طلبان یزدی در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی با گمنام ها به میدان آمده اند.

به گزارش یزدی نیوزآنگونه که رییس شورای مشورتی اصلاح طلبان استان یزد می گوید:"چهره های شاخص اصلاح طلبان در استان یزد تایید صلاحیت نشده اند و انها ناگزیر به انتخاب چهر های گمنام شده اند."

حال،معلوم نیست این افراد گمنام با رای مردم در کرسی های سبز مجلس حضور یابند یا خیر؟اما آنچکه مسلم است جبهه عظیمی برای تبلیغات این افراد در شبکه های اجتماعی و برخی سایت های خبری به راه افتاده است.

امروز و حتی در روزهای آینده از معاونین برخی وزراء دولت تدبیر گرفته تا چهره های مشور اصلاح طلبان مرکز دراستان یزد حضور می یابند تا با توجه به اهمیت نقش گروههای مرجع در رهبریت افکار عمومی بتوانند کاندیداهای مودر نظر خود را درکارزار انتخابات پیروز ببینند.

در حوزه یزد و اشکذر؛اصلاح طلبان با موسوی بیوکی به توافق رسیده اند،اما او کار سختی پیش روی خود دارد.موسوی بیوکی باید با محمد صالح جوکار نماینده پرقدرت اصولگرایان که درلیست ائتلاف اصولگرایان نیز جای گرفته است رقابت نماید.

به هر وی در این حوزه انتخابیه ۴۰نفر کاندیدای انتخابات مجلس شده اند که هر کدام از انها به ظن خود امیدوارند که پیروز این کارزار انتخاباتی باشند.

با این حال شاید تنها حوزه انتخابیه ای که اصلاح طلبان خود را امیدوار و یقینا پیروز میدان می دانند حوزه انتخابیه اردکان باشد.

محمد رضا تابش نماینده کنونی این حوزه انتخابیه بواسطه عملکرد روبه جلو واز همه مهمتر نسبت خانوادگی که با رییس دولت اصلاحات دارد کار سختی ندارد.او تنها چهره شناخته شده اصلاح طلبان یزد در استان یزد است که طی دوره های گذشته نیز در مجلس شورای اسلامی حضور دارد.

تابش رقیبی بنام سید اکبرحسینی نژاد دارد که این فرد در لیست ائتلاف اصولگرایان استان یزد قرار گرفته است.

اما حوزه میبد و تفت برای اصلاح طلبان راه و مسیر همواری نیست.آنها امید داشتند که رییس شورای مشورتی اصلاح طلبان استان یزد که از این حوزه انتخابیه کاندیدای مجلس شورای سلامی شده بودتایید صلاحیت شود اما این آرزو انها به حقیقت نپیوست.

حالا کمال دهقانی که در اخرین روزهای حساس انتخاباتی در لیست اصلاح طلبان قرارگرفت روزهای سختی دارد.چرا که او رقبای سرسختی چون قاسم روانبخش عضو ارشد جبهه پایداری را درپیش روی خود دارد.

این مسئله باعث شده است که در روزهای اخیر اصلاح طلبان استان یزد با درک و حساست این موضوع تمرکز فعالیت های انتخاباتی خود را بعد از حوزه یزد و اشکذر به حوزه میبد وتفت نیزرنگ و روی پرنگ تری دهند.

این موضوع در فعالیت های تبلیغاتی و سخنرانی هایی که اصلاح طلبان استان یزد پیش بینی نموده اند به خوبی دیده می شود.

اما بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد که شامل شهرهای؛مهریز،بافق،ابرکوه،خاتم وبهاباد می شود،امیدی به پیروزی اصلاح طلبان نیست.

این حوزه اینقدر کاندیدای پرقدرت و شناخته شده ای در جبهه اصولگریان دارد که شاید کاندیدای اصلاح طلبان در سایه این افراد هم دیده نشود.جاییکه محمد رضا بابایی(کاندیدای ائتلاف اصولگرایان)،دخیل عباس زارع زاده(نماینده کنونی)و صباغیان حضور دارند.

کاندیدای اصلاح طلبان فرد گمنانی به نام دکتر زارع بیدکی است.او نیز امیدوار است با حمایت گسترده اصلاح طلبان حداقل حرفی برای گفتن داشته باشد اما این ارزو وی شاید دست نیافتنی باشد،همانطور که گفته شد اصلاح طلبان استان یزد اگرچه از حوزه اردکان آرزوی خاطر راحتی دارند اما حوزه انتخابیه یزد و اشکذر و حتی میبد و تفت برای آنها از ضروریات مهمی است که تمام وقت سعی می کنند هزینه های سیاسی خود را در این حوزه های انتخابیه صرف کنند.

تابناک

۱ دیدگاه