آرایش سیاسی انتخابات مجلس دهم در استان یزد:

چهره های مشهور اصولگرا در رقابت با چهره ناشناخته اصلاح طلبان در استان یزد

پس ازاعلام نهایی تایید صلاحیت ها بازار تحلیل داغ است. تحلیل هایی که بیش از همه از اردوگاه اصولگرایان منتشر می شود. در اردوگاه اصلاح طلبان اوضاع شفاف تر است. در اردوگاه اصولگرایان تعدد نامزدها وجود دارد که کار را پیچیده کرده است

به گزارش یزدی نیوزتابناک موشت:دربین طیف اصلاح طلبان به غیر از محمد رضا تابش نماینده کنونی اردکان،افراد شناخته شده ای در بین حوزه های انتخابیه استان یزد وجود ندارد.

محمد رضا تابش در حوزه انتخابیه خود(اردکان) کار سختی ندارد.او باید با سید اکبرحسینی نژاد کاندیدای مورد ائتلاف اصولگرایان رقابت نماید.

تابش بواسطه برند خواهر زادگی رییس دولت اصلاحات در این شهرستان از حمایت های زیادی برخوردار است و اکثر فعالان سیاسی معتقدند وی همچون دوره های گذشته به راحتی وارد مجلس دهم خواهد شد.

اما حوزه میبد و تفت به همان راحتی حوزه انتخابیه اردکان برای اصلاح طلبان نیست.چهره های شاخصی همچون قاسم روانبخش شاگرد ارشد آیت الله مصباح یزدی ماههاست که فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده اند اما آنچکه اصولگرایان یزد را در این حوزه نگران کرده است تعدد کاندیداهای اصولگرا درحوزه انتخابیه میبد و تفت است.

چند وقت پیش دکتر سید جلیل میر محمدی کاندیدای اصولگرای یزد،حوزه انتخابیه اش را میبد و تفت اعلام کرد. این در حالی است که دیگر کاندیداهایی همچون سید ناصر امامی هم حضور دارند.در حال حاضر روانبخش در لیست ائتلاف اصولگرایان قرار دارد.

کمال دهقانی دراین حوزه کاندیدای مورد ائتلاف اصلاح طلبان است.اما در روزهای اخیر برخی اصلاح طلبان نسبت به همسویی او به اصلاح طلبی انتقاداتی را وارد نمودند و معتقد بودند که وی حتی به جبهه رقبت قرابت بیشتری دارد!

در حوزه یزد و اشکذر نیز محمد صالح جوکار نماینده کنونی یزد که در لییست ائتلاف اصولگرایان انتخاب شده است حضور دارد.جوکار در برخی از پایگاههای اجتماعی و حاشیه های شهر یزد از محبوبیت برخوردار است اما در این طرف میدان با توجه به رد صلاحیت چهر ههای نسبتا شناخته شده اصلاح طلبان یزدی،سید ابوالفضل موسوی بعنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان دراین حوزه مشخص شد.

در روزهای اخیر تبلیغات نسبتا گسترده ای از وی در شبکه های اجتماعی منتشرشده است که نشان می دهد گروههای سیاسی همسو با اصلاح طلبان و دولت تلاش دارند که وی رقیب جدی جوکار و درنهایت برگ برنده انتخابات مجلس در این دوره باشد.

و در نهایت بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد که شامل شهرهای مهریز،بافق،ابرکوه،خاتم و بهاباد است کاندیداهای معروفی حضور دارند.

محمد رضا بابایی معاون سابق استاندار یزد،دخیل عباس زارع زاده نماینده کنونی این حوزه انتخابیه و کاظم فرهمند نماینده سابق این حوزه انتخابیه افرادی هستند که رقابت سختی را پیش روی خود دارند.چند روز پیش صدا و سیمای با انجام یک نظر سنجی از استقبال مردم به بابایی خبر داده بود.این در حالی است که این چهره معتدل نیز در لیست ائتلاف اصولگرایان استان یزد هم قرار دارد.

همچنین دکتر علیرضا زارع بیدکی کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان در این حوزه انتخابیه کار سختی پیش روی دارد.چهره ناشناخته ای که باید با چهره های شناخته شده به رقابت بپردازد.

بخش نظردهی بسته شده است..