نامزدهای انتخاباتی یزد روی ۷۰۰ تابلو تبلیغات می‌کنند

به گزارش یزدی نیوزسازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد ۷۰۰ پنل تبلیغاتی در بلوارهای اصلی و گره‌های شهری ایجاد کرده است تا شهر از آلودگی‌های بصری تبلیغاتی در آستانه نوروز در امان بماند.
این روزها شهر یزد چیدمان انتخاباتی به خود گرفته است. پنل‌های سفید رنگی بر بدنه تیرهای برق میان بلوارهای شهر نصب شده که قرار است در آینده نزدیک محل نصب پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها باشد.
در گذشته، بسیاری از کاندیداها با چسباندن پوسترها به بدنه شهر از جمله سازه‌های عمومی و تابلوهای عمومی و خصوصی، چهره شهر را مغشوش می‌کردند.
آنها حتی از درختان برای آویزان کردن پوسترهای تبلیغاتی بهره می‌گرفتند که نه تنها شهر را کثیف می‌کرد بلکه هزینه‌های بسیاری را برای پاکسازی به شهرداری تحمیل می‌کرد.
شهرداری یزد با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری در سال جاری طرحی را به عنوان پنل‌های انتخاباتی در شهر اجرا کرده که بر اساس آن فضاهای تبلیغاتی مجاز برای کاندیداها ایجاد می‌شود تا ازآلوده‌شدن سایر نقاط شهر کاسته شود.

فرصت تبلیغات در بلوارهای اصلی و گره‌های شهری
مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد از ایجاد فضاهای تبلیغاتی مجاز در شهر برای معرفی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خبر داد.
«امید فتاحی» افزود: شهرداری یزد بر اساس قانون موظف به ایجاد فضاهای تبلیغاتی مجاز برای نصب پوسترهای انتخاباتی در بازه زمانی تبلیغات کاندیداها است.
به گفته وی، سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد با احصا این نیاز، به نصب ۷۰۰ پنل انتخاباتی در بلوارهای اصلی و گره‌های شهری اقدام کرده است.
فتاحی با اشاره به مکانیابی مناسب محل نصب این پنل‌ها ادامه داد: به این ترتیب کاندیداهای این دوره از انتخابات می‌توانند با استفاده از این فضاهای تبلیغاتی مجاز، از مخدوش کردن چهره شهر جلوگیری کنند.
وی اظهار کرد: این فضاها به صورت رایگان در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌گیرد تا به بهترین نحو به شهروندان یزدی معرفی شوند و امیدواریم حداکثر استفاده را از این فضاهای مناسب تبلیغات ببرند.
مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد تاکید  کرد: تبلیغات در سایر نقاط شهر به ویژه در فضاهای عمومی تخلف محسوب می‌شود و فرمانداری یزد با ابزارهای قانونی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

برخورد با تخلفات تبلیغاتی نامزدها
فرماندار یزد هم با اشاره به شرایط تبلیغاتی که بر اساس قانون برای کاندیداهای انتخابات پیش‌بینی شده است، افزود: نصب پوسترهای تبلیغاتی در فضاهای عمومی شهر، نه تنها خسارت به بار می‎آورد بلکه هزینه پاکسازی را نیز به شهرداری‌ها تحمیل می‌کند.
«محمود شاکرشمسی» اظهار کرد: شهرداری‌های یزد، حمیدیا، شاهدیه و زارچ در حوزه شهرستان یزد موظف هستند که فضای تبلیغاتی مجاز را برای معرفی نامزدهای انتخاباتی استان مهیا کنند.
وی با بیان این‌که شهرداری یزد به ایجاد فضاهایی برای تبلیغات مجاز کاندیداها اقدام کرده است، ادامه داد: به این ترتیب دیگر نیازی به چسباندن پوسترها بر بدنه شهرو آویزان کردن تبلیغات از شاخه‌های درختان نخواهد بود.
فرماندار یزد با اشاره به خسارتی که با نصب پوسترهای تبلیغاتی به شهرها وارد می‌شود، گفت: با توجه به نزدیکی زمان تبلیغات انتخابات به ایام نوروز و تلاش شهرداری‌ها برای پاکیزگی شهر برای استقبال از بهار، شایسته است که نامزدهای انتخاباتی استان به صورت مجاز تبلیغات کنند.
شاکرشمسی افزود: کاندیداها بر اساس قانون ملزم هستند که از فضاهای مجاز ایجاد شده برای تبلیغات استفاده کنند و هر گونه تخلف در این حوزه، رصد شده و با آن برخورد خواهد شد.
وی بر لزوم استفاده از ابزارهای تبلیغی مجاز تاکید کرد و گفت: اگر تبلیغات به شناخت بیشتر مردم از داوطلبین منجر نشود و صرفا هزینه بدون فایده باشد ممنوع است.
فرماندار یزد اظهار کرد: بر اساس ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، استفاده از هر گونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی و کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عکس برای تراکت در دوران تبلیغات مجاز نیست. به گفته وی، نامزدهای انتخاباتی همچنین مجاز به انتشار زندگی نامه، جزوه و همچنین سخنرانی وپرسش و پاسخ نیستند.
شاکرشمسی گفت: متخلفان از این ماده به ۳‌تا‌30‌روز زندان محکوم می‌شوند. وی اضافه کرد: بر اساس تبصره ۲ این ماده قانونی، نصب عکس و پوستر در دوران تبلیغات کاندیداها، ممنوع است و چاپ عکس صرفا محدود به زندگینامه، جزوه، بروشور و کارت حداکثر در قطع ۱۰ در ۱۵‌مجاز است.
فرماندار یزد ادامه داد: بر اساس این مصوبه، نصب بنر و پارچه در محل ستادهای اصلی نامزدها به تفکیک برادران و خواهران مجاز است.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..