اعلام آمار رسمی اشتغال زنان

به گزارش یزدی نیوزمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آمار اشتغال زنان در ایران با یک مکث جدی نسبت به سالهای گذشته ۱۲.۶ درصد است.


به گزارش ایرنا شهیندخت مولاوردی در نشست با اساتید دانشگاه کاشان با اشاره به رویکردهای خاص دولت های قبل اظهار داشت: مرکز و معاونت امور زنان و خانواده نیز باید متناسب با سیاست ها گذشته کار کند، اما در هر دوره عده ای هستند که مخالف با تغییر رویکردها پس از تغییر دولت ها هستند.

وی افزود: انتظار این عده این است که پیشبرد برنامه ها و سیاست ها با رویکردهای آنان باشد و درحال حاضر نیز گرفتار این مساله هستیم و هر برنامه و حرکت و قدم با نقد جدی آنها مواجه است و دلواپس هستند، نکند برنامه ها و سیاست های آنها منجر به فروپاشی خانواده و یا مشکلات فرهنگی شود.

وی تاکید کرد: این درحالی است که سمت و سو و اهداف یکی است و تنها روش ها متفاوت است، به گونه ای که ما معتقد به روش های ایجابی و اغنایی به جای روش های سلب و زور و فشار هستیم.

مولاوردی تصریح کرد: سعی کرده ایم با شناسایی مسائل و مشکلات موجود و بررسی دقیق وضعیت زنان و خانواده، به شناخت مباحث ضروری و اقدام فوری برسیم تا آنها را کانون توجه و حساسیت متولیان امور و افکارعمومی و جامعه قرار دهیم.

وی اظهار داشت: شناسایی ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، سمن ها و سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی و اقدام به هماهنگی و مدیریت ظرفیت ها و پیگیری وظیفه ذاتی دستگاه ها از دیگر اقدام های ما در حوزه زنان است.

مولاوردی وضعیت زنان زندانی را نیازمند توجه ویژه دانست و خاطرنشان کرد: همچنین در مورد زنان بهبود یافته، سرپرست خانوار، در معرض آسیب و ساکن در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده و اشتغال پایدار را سعی کرده ایم با امضای تفاهمنامه هایی وضعیت آنها را از طریق
حساس سازی افکارعمومی جامعه بهبود بخشیم.

وی گفت: قبل از طرح آسیب های اجتماعی به صورت شفاف، بحث زنان کارتن خواب و تن فروش تابو بود و رویکرد سرپوش گذاشتن بر این مسائل و نیز نگرانی از علنی شدن این آسیب ها وجود داشت.

مولاوردی تاکید کرد: اما اکنون شاهدیم این آسیب ها به راحتی طرح شده و از زنانه شدن بسیاری از آسیب ها مانند سالمندی، ایدز، فقر، اعتیاد و غیره براحتی سخن می رود و توجه ها به این مسائل جلب شده است.

وی با اشاره به عدم تعادل در بسیاری از مسائل حوزه زنان از جمله آمار اشتغال این قشر گفت: با نگاهی به اعضای هیات علمی و پذیرش دکترای تخصصی و فارغ التحصیلان دانشگاهی این عدم تناسب نامعقول مشهود است که خلاء و شکاف مطرح شده در جامعه است و ما سعی کرده ایم در برنامه های خود مورد توجه قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به امضای تفاهمنامه با دانشگاه های مختلف کشور در مورد امور پژوهشی گفت: اخیرا با وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز یک تفاهمنامه سه جانبه امضا کرده ایم.

وی یکی از خلاء های جدی بویژه در زمینه آسیب های اجتماعی را جزیره ای کارکردن و موازی کاری عنوان کرد و افزود: راهبرد ما همکاری های شبکه ای است و تاکنون هفت نشست همکاری در این راستا برگزار شده و آخرین نشست در اسفندماه سال جاری با پوشش کل کشور در زمینه همکاری دولت با دولت با سمن ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: کارگاه های سه روزه براساس نقشه آسیب های اجتماعی ترسیم شده در ابتدای دولت یازدهم از برنامه های این نشست همکاری است و امیدواریم با تسری این الگو به تمام فعالیت ها بیشترین بهره را از زمان در حل مسائل ببریم.

بخش نظردهی بسته شده است..