تبلیغات انتخاباتی و دغدغه حفظ محیط زیست

به گزارش یزدی نیوز روبات خبری یزد پل در مورد استفاده از تبلیغات کاغذی در انتخابات پیش رو نوشت:

یک: این روزها خبرهای رسیده از چاپخانه ها حکایت از تکاپوی کاندیداهای انتخاباتی برای چاپ انواع پوستر، بروشور و تراکتهای مختلف تبلیغاتی دارد. به عنوان مثال در مورد یکی از کاندیداها شنیده می شود که به دنبال چاپ فقط دویست هزار نسخه پوستر تبلیغاتی است. به این عدد باید چاپ بروشور و تراکت را نیز افزود.
دو: شهرداری یزد از چند روز قبل محل نصب پوسترهای تبلیغاتی را مشخص کرده و اعلام نموده که نصب پوستر در سایر اماکن علاوه بر آنکه چهره شهر را مخدوش می کند، غیر مجاز است. البته با خیزی که برخی کاندیداها برای تبلیغ خود برداشته اند، از همین الان می توان تصور کرد که اماکن پیشبینی شده، کفاف حجم تبلیغات را نخواهد داد و به زودی در و دیوار شهر و کف خیابانها و پیاده‌روها مزین به تبلیغات کاندیداها خواهد شد. امری که پاکسازی آن احتمالا تا مدتها طول خواهد کشید.
سه: کمی به این اعداد و ارقام دقت کنید. «برای تولید یک تن کاغذ بکر، به۱۷ اصله درخت قطع شده نیاز است. علاوه بر این، در فرایند تولید کاغذ از الیاف گیاهی درختان ۴۰۰ هزار لیتر آب و ۴ هزار کیلووات برق، مصرف می شود.»
چهار: آیا ما می توانیم با "نه" گفتن به کسانی که از طریق اسراف در تبلیغات کاغذی، علاوه بر زشت کردن چهره شهر و گذاشتن بار سنگین پاکسازی بر دوش نیروهای شهرداری، موجب از بین رفتن هزاران اصله درخت و هدررفت منابع کمیاب آب می شوند، به حفظ محیط زیست کمک کنیم و کاندیداها را وادار سازیم تا برای معرفی و تبلیغ خود به روشهای جایگزین روی آورند؟!
 

بخش نظردهی بسته شده است..