فرماندار یزد:

مردم در ۷ اسفند حماسه سیاسی دیگری خلق خواهند کرد

فرماندار یزد گفت: مردم با حضور گسترده و باشکوه خود در انتخابات 7 اسفندماه حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.

به گزارش یزدی نیوز، " محمود شاکری شمسی " در مصاحبه با رادیو یزد با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار و با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه اظهار داشت: فرآیند انتخابات به مراحل پایانی خود رسیده تا در نهایت مردم با حضور با شکوه خود در این دو انتخابات حماسه بزرگ سیاسی دیگری را خلق خواهند کرد.

فرماندار یزد با اعلام اینکه یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در یزد در مهلت قانونی حوزه انتخابیه خود را جابه جا نموده است افزود: آقایان سید محمود رضا محصل همدانی فرزند سید عبدالوهاب و ابوالقاسم وافی فرزند محمود به عنوان دو داوطلب حوزه انتخابیه استان در  انتخابات مجلس خبرگان رهبری می باشند.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک ۳۸ داوطلب حضور دارند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان یزد با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۲۲ بهمن ماه تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان می توانند از روز ۲۹ بهمن ماه تبلیغات خود را آغاز نمایند.

" شاکری شمسی " ابراز داشت: براساس قانون برای هر دو انتخابات از ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی، هر گونه فعالیت تبلیغات انتخاباتی ممنوع می باشد.

فرماندار یزد با بیان اینکه برخی موارد و نکات در تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با هم تفاوت دارد خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی خبرگان که صلاحیت آنان توسط شـورای نگهبـان تأییـد و از طـرف وزارت کشور اعلام شده ، هر یک حق دارند به طور مساوی از امکانات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایـران در مرکز استان استفاده نمایند .

وی تصریح کرد: برنامه های تبلیغاتی رادیو تلویزیون نامزدهای انتخابـات خبرگـان بایـد قبـل از پخـش ، ضبط شود و از نظر کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان که متشکل از استاندار، بالاترین مقام قضایی استان، رئیس ناظران شورای نگهبان در استان یا نماینده منتخب شورای نگهبان و مدیر یا سرپرست صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز استان یا استان مجاوری که صدا و سیما دارد، بگذرد.

" شاکری شمسی " اضافه کرد: استفاده از وسائل ، کارکنان ، و سایر امکانات دولتی و مؤسسات و شرکتهای وابسته بـه دولت ، نهادهای انقلاب اسلامی ، جایگاه های خطابـه نمـاز جمعـه ،کلیـه دانشـگاه هـا و شـهرداریها وکلیـه دستگاههایی که از بودجه عمومی کشور به هر مقدار اسـتفاده مـی نماینـد و همچنین الصاق اعلامیـه ، پوسـتر و هرگونـه آگهـی تبلیغـاتی روی علائـم راهنمـایی ، تـابلوی بیمارستانها و تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی و سازمانهای عمومی و ادارات دولتی و سازمانهای وابسته به دولت و اتومبیلهای دولتی و اتوبوسهای شرکت واحد اتوبوسرانی در سراسر کشور برای هر دو انتخابات ممنوع می باشد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..