کاندیدای اصلاح طلبان و اصولگرایان یزد:

مقایسه تطبیقی کاندیداهای اصلاح طلبان و اصولگرایان در حوزه یزد و اشکذر

با جدی تر شدن رقابتهای انتخاباتی، شاید برای ارزیابی توانمندیهای کاندیداهای انتخاباتی، بد نباشد که سوابق آنها در حوزه های مختلف با هم مقایسه شود.

به گزارش یزدی نیوز بر این اساس در این نوشتار سوابق محمدصالح جوکار نماینده فعلی مجلس و کاندیدای اصولگرایان را با سوابق سیدابوالفضل موسوی کاندیدای اصلاح طلبان و حامیان دولت مقایسه کرده ایم: محمدصالح جوکار ۵۸ ساله (متولد سال ۱۳۳۶) سید ابوالفضل موسوی ۵۲ ساله (متولد سال ۱۳۴۲) می باشند. تحصیلات: سردار جوکار لیسانس خود را در رشته زیست شناسی و فوق لیسانسش را در رشته بافت شناسی از دانشگاه اصفهان دریافت کرده است.

مهندس موسوی لیسانس خود را از دانشگاه علم و صنعت در رشته عمران و فوق لیسانس خود را از دانشگاه امیرکبیر در گرایش سازه دریافت کرده است. سوابق ایثارگری: هر دو کاندیدا از نیروهای قدیمی سپاه هستند و در دوران جنگ تحمیلی به صورت داوطلبانه در جبهه های جنگ حضور داشته و خدماتی را ارائه کرده اند. مهندس موسوی پس از پایان جنگ سپاه را ترک کرده و تجربه خود را در اختیار سایر دستگاههای اجرایی گذاشت اما سردار جوکار تا پیش از نمایندگی مجلس در سپاه ماند و در همین نهاد به سمت فرماندهی سپاه در چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و یزد ارتقا یافت. اگر چه در هنگام خروج مهندس موسوی از سپاه هنوز پرسنل این نهاد درجه نظامی نداشتند اما سوابق ایشان معادل سرتیپ دوم ارزیابی می شود. درجه نظامی سردار جوکار نیز سرتیپ دوم است.

سوابق اجرایی و مدیریتی: مهندس موسوی در کارنامه کاری خود از سال ۶۹ تا ۸۸ پستهای مدیریتی را در وزارت دفاع، وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت مسکن وشهرسازی تجربه کرده. معاون ستاد حوادث غیر مترقبه کل کشور، مدیرکل عمران جزایر جنوب، معاون عمرانی دانشگاه امیرکبیر، مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور، معاون و قائم مقام سازمان شهرداریها و دهیاری های کل کشور و معاونت وزارت مسکن و شهرسازی بخشی از سوابق مدیریتی و اجرایی کاندیدای اصلاح طلبان می باشد. سردار جوکار نیز علاوه بر سابقه فرماندهی سپاه در سه استان کشور، سابقه فرماندهی بسیج دانش آموزی را نیز در کارنامه خود دارد.

یزد نگاه

۳ دیدگاه

  • جعفری

    سلام/ یزدی نیوز با این حرف ها خودتون را بازی ندهید –
    زین حسن تا آن حسن صد گز رسن
    آخه چه دشمنی با دکتررررررررررررررررررررر جوکار دارید ؟

  • علیرضا آیت اللهی

    بابا ایول ! . من اگر روز انتخابات در یزد باشم تصمیم میگیرم که به دور از « احساسات موهوم » و به صورتی واقعا” « اندیشیده » ، « عاقلانه » و « خردمندانه » به کدام یک از این دو رای بدهم .

  • علی اصغر

    خیلی معنی دار هست. امیدوارم هر دو به جایگاه قبلی که مستحقق ترند برسند.