دبیر شورای عالی امنیت ملی در یزد اعلام کرد:

اگر کسی از ما دچار لغزش شد نباید به سرعت او را حذف کنیم/اقتدار امروز کشور ناشی از تصمیمات انقلابی است/نباید رفتار ما به عنوان نیروهای انقلابی غیر از رفتار رهبری باشد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر حفظ وحدت و فرهنگ بسیجی در جامعه، اظهار کرد: انقلابی بودن ما در بیان اختلاف نیست بلکه در تاکید بر خصلت‎‎های مثبت است.

به گزارش یزدی نیوزامیر دریابان "علی شمخانی" در دومین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد که در سالن شهید مطهری سپاه الغدیر یزد برگزار شد، اظهار کرد: در سال همدلی و وحدت در حالی فردا ۲۲ بهمن سال ۹۴ و گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‎‎گیریم که برای مشارکت گسترده، ایمن و با صلابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از عوامل مولد قدرت برای جمهوری اسلامی است، آماده می‎‎شویم.

 
وی ادامه داد: این گردهمایی در واقع جایگاهی برای این است که بگوییم هیچ رزمنده‎‎ای بازنشسته نمی‎‎شود و تمام رزمندگان ما در هر سنی که باشند، هر زمان شرایط اقتضا کند خون دوستان و برادران همسنگرش را در دفاع از ارزش‎های انقلاب، فراموش نخواهد کرد حتی اگر مسئولیتی رسمی و مشخصی را نیز برعهده نداشته باشد.
 
شمخانی خاطرنشان کرد: امروز باید خداوند را شاکر و سپاسگذار باشیم که در مقطعی از زمان به دنیا امده‎‎ایم که بیشترین امتحانات را متوجه حیات زندگی‎‎مان کرده است و این سرمایه، سرمایه‎‎ای است هر کسی آن را در اختیار ندارد.
 
وی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس، نسلی را در کشورمان تولید و کتاب شرکت‎‎کنندگانی را تاسیس کرد که امروز نظیر و مشابهی ندارد چرا که آنها پدید آورنده فرهنگی به نام فرهنگ بسیجی هستند.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: فرهنگ بسیجی که امروز برای مقابله با بسیاری از مشکلات حتی در فرای مرزهای کشورمان به عنوان راهکار مطرح می‎‎شود، حاصل انسجام نسلی است که در دشوارترین زمان در برابر دشمنی تا دندان مسلح تحت امر ولایت خود ایستادند.
 
وی با تاکید بر این که باید این سرمایه عظیم را ارج نهیم و حافظ آن باشیم، تصریح کرد: راه حفظ این سرمایه که نسخه تمام مشکلات را با ان می‎‎پیچند، احترام به یکدیگر است.
 
وی در این باره عنوان کرد: فرهنگ بسیجی به ما یاد داده است که اگر کسی دچار لغزش و خطا یا انحراف اخلاقی می‎‎شود، نباید لغزش و خطای وی را تبدیل به وسیله‎‎ای برای حذف او کنیم بلکه باید این خطا را متوجه خود بدانیم که مسئولیت داریم که با مهارت خود او را به مسیر درست هدایت کنیم.
 
امیر شمخانی بر حفظ وحدت و انسجام برای زنده نگاه داشتن و عملیاتی کردن این فرهنگ تاکید کرد و گفت: اگر به این موضوع توجه داشته باشیم این فرهنگ نه یک الکوی تاریخی باقی نخواهد ماند بلکه برای تمام اعصار نیز الگو خواهد ماند.
 
وی به افتخارات تیپ مستقل الغدیر یزد و روحیه پیشتازی در شهادت مردم ولایتمدار یزد اشاره کرد و افزود: سراغ نداریم که رزمندگان یزدی به تاسی از اباعبدالله(ع) به دشمن خود توهین کرده باشند.
 
وی اظهار کرد: همه ما حسینی هستیم و حضرت اباعبدالله(ع) نیز علی رغم تمام ناملایماتی که در واقعه عاشورا دیدند به دشمن خود توهین کردند ولذا باید پیروی حسین(ع) نیز باقی بمانیم و دست یکدیگر را رها نکنیم.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تمام توان انقلاب در کنار هم بودن بود که توانست این انقلاب را به پیروزی برساند و امروز نیازمند همین وحدت هستیم چرا که دشمن دست از دسمنی خود بر نخواهد داشت و سعی در ایجاد و توسعه اختلاف در بین مردم ما دارد.
 
وی گفت: انقلابی بودن ما در بیان اختلاف نیست بلکه در تاکید بر خصلت‎‎های مثبت است و آنچه مارا در ۳۷ سال عمر با برکت انقلاب پیروز نگه داشته است، حرکت‎‎های انقلابی و نه حرکت‏‏های ماجراجویانه بوده است.
 
امیر علی شمخانی در ادامه با اشاره به دستگیری اخیر ملوانان آمریکایی در خلیج فارس، گفت: می‎‎توانستیم به روی اشتباه آنان در ورود به آبهای ایران چشک ببندیم که یک حرکت غیر انقلابی بود یا اینکه آنها را به خاطر این اشتباهشان نابود کنیم که قطعاً حرکتی ماجراجویانه بود ولی در حرکتی انقلابی به عنوانی کشوری مقتدر و مسئول آنها را دستگیر و علت ورودشان را جویا شدیم و با پی بردن به اشتباهشان آنها را آزاد کردیم.
 
وی به عصبانیت آمریکایی‎‎ها از اعطای مدال به دستگیرکنندگان ملوانان آمریکایی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و با نکوهداشت این اقدام مقام معظم رهبری، گفت: همین آمریکایی‎‎ها وقتی که ناو آنها هواپیمایی ایران را در آبهای خلیج فارس با موشک هدف قرار داد نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه به آنها مدال دادند.
 
وی با تاکید بر لزوم تشخیص حرکت‏‏های انقلابی از غیرانقلابی و اقدامات ماجراجویانه، اظهار کرد: شاخص عمل ما باید رفتار انقلابی باشد چرا که وضع مقتدرانه امروز جمهوری اسلامی ناشی از تصمیمات انقلابی بوده است و اینها در اثر وحدت حاصل شده است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: نباید خدای ناکرده رفتار ما به عنوان نیروهای انقلابی غیر از رفتار مقام معظم رهبری باشد بلکه باید منادی وحدت در جامعه باشیم.
 
وی بر آمادگی همگان برای برگزاری و رقم زدن انتخاباتی ایمن در اسفندماه که حاصل خون شهدای ماست، تاکید کرد و گفت: امنیت امروز کشورمان در منطقه ناامن خاورمیانه حاصل وحدت و حضور مردم در تمام عرصه‎‎های انقلاب اسلامی، خون شهدا و هدایت‎‎های حکیمانه امام و رهبری است.
 
امیر شمخانی در پایان با تاکید مجدد بر بکار نگرفتن روحیه انقلابی بر علیه یکدیگر در کشورمان، گفت: باید این فرهنگ را به تمام جامعه بسط و گسترش دهیم و با وجود توان نرم بالایی که ناشی از دین ماست، ممکن است و می‎‎تواند در تمام عرصه‎‎ها مشکلات کشور را مرتفع سازد.
روز نو

بخش نظردهی بسته شده است..