بالاترین حقوق بازنشستگی در یزد ۱۲ میلیون تومان است

به گزارش یزدی نیوزسرپرست صندوق بازنشستگی در استان یزد، بالاترین حقوق بازنشستگی در این استان را ۱۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: یک نفر در یزد ماهانه این میزان حقوق را از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کند.

محمود زارع‌شاهی، در نشست هماهنگی شورای تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر در استان یزد از صندوق بازنشستگی حقوق دریافت می‌کنند که ارقام پرداختی به آنها بر اساس شغل، تحصیلات و … متفاوت است.

وی عنوان کرد: سالانه در مجموع بالغ بر ۲۰۸ میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت می‌‌شود که حدود ۸ میلیارد تومان از این میزان، از درآمد کسر شده از حقوق کارمندان بابت صندوق بازنشستگی تامین می‌شود.

زارع‌شاهی خاطرنشان کرد: بیشترین بازنشسته‌های استان یزد را بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند به نحوی که تقریبا نیمی از بازنشستگان استان یزد از جامعه فرهنگیان هستند.

سرپرست صندوق بازنشستگی استان یزد در مورد پرداخت‌ها نیز عنوان کرد: میانگین پرداختی به بازنشستگان استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که حداقل پرداختی ۷۵۰ هزار تومان و حداکثر پرداختی ۱۲ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه فقط یک نفر در استان یزد ۱۲ میلیون تومان حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند، یادآور شد: ۱۷ هزار و ۳۳۰ نفر نیز بین یک تا ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

زارع‌شاهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی صندوق بازنشستگان برای بازنشستگان استان یزد اظهار داشت: سفرهای زیارتی، وام‌های ضروری، پزشک عمومی و … از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بازنشستگان استان یزد است.

در این نشست که با حضور هفده‌تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از حمایت‌های استاندار یزد همچنین تلاش‌های مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تجلیل شد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..