معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری یزد را از بودجه کشوری بی‌نیاز می‌کند

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تحقق اهداف کلیدی اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه‌ریزی پسابرجام است گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان یزد را از بودجه کشوری بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسن هفده‌تن در نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان یزد می‌تواند به عنوان الگوی توسعه پایدار و متوازن، سرمشق سرمایه‌گذاری برای دیگر استانهای کشور باشد، اظهار داشت: دست‌اندرکاران یزدی با ادغام صحیح علم و ایمان در سایه اعتدال‌گرایی، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم کردند.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه روابط کار با اشاره به نرخ ۱۲ درصدی بیکاری در استان یزد گفت: شرایط نابسامان اقتصادی استان یزد و کشور نتیجه سیاست اشتباه حاکم بر نظام اقتصادی کشور، در دوره‌های گذشته است.

هفده‌تن با اشاره به اهمیت وجود ظرفیتهای گردشگری استان یزد افزود: ایجاد زیرساختهای توسعه صنعت گردشگری، اقتصاد استان یزد را از درآمد صنعت نفت و بودجه کشوری بی‌نیاز می‌کند.

وی بیکاری را از جمله مهمترین عامل وجود ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی دانست و بیان کرد: تحقق اهداف کلیدی مقوله اقتصادمقاومتی در عرصه‌های مختلف، از جمله مهمترین اولویت دولت در تدوین برنامه‌های پسا برجام است.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه روابط کار، توانمندسازی نیروی کار و سهم‌بری عادلانه عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشور را، از جمله موارد ضروری در اقتصادمقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: تغییر نگاه و الگوی رفتاری نظام اقتصادی کشور یکی از مهمترین راهکارهای توسعه بیش از پیش در این حوزه است.

هفده‌تن با اشاره به ضروت ارتقای بحث اخلاقی‌سازی، سیاستهای اقتصادی کشور تصریح کرد: اقتصاد تعاونی به دلیل برخورداری از چارچوب قرآنی، نقش مهمی در پیشرفت اهداف اقتصادی و توسعه صنایع تولیدی نظام اسلامی ایران ایفا می‌کند.

وی عدم برنامه‌ریزی یکپارچه را از جمله مشکلات حوزه اقتصادی کشور در عصر امروز دانست و بیان کرد: ورود فناوری، تکنولوژی جدید و هم‌افزایی نهادهای مختلف و مرتبط با حوزه کار، از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید در بحث پسابرجام است.

معاون حوزه روابط کار وزیر تعاون با اشاره به کاهش ۲ و ۸ دهم درصدی نرخ رشد سرمایه‌گذاری در ۷ ماه نخست امسال، خاطرنشان کرد: نرخ رشد صادرات در سال ۹۴ نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۱۵ و ۷ دهم درصد، کاهش داشته است.

هفده‌تن سرمایه‌گذاری را تنها عامل رشد اشتغال و توسعه بازار اقتصادی کشور عنوان کرد و ادامه داد: اقتصاد بزرگ، نقش مهمی در افزایش ارزش نیروی کار، متعادل کردن عرضه و تقاضا ایفا می‌کند.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..