سرقت ۴ میلیارد لوازم قدیمی از منازل در شهر یزد

به گزارش یزدی نیوزرئیس پلیس آگاهی استان گفت: ماموران دایره اول اداره مبارزه با سرقت این پلیس، سارق حرفه ای منازل قدیمی را با ۱۳ فقره سرقت شناسایی و دستگیر کردند

سرهنگ "علیرضاخالقی" بابیان این خبر اظهار داشت : در پی سرقت­های متعدد از منازل در بافت قدیمی شهر یزد ماموران دایره اول مبارزه با سرقت بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر این سرقت­ها در بافت تاریخی و از خانه­های شیک و قدیمی صورت می گرفت، کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را در خصوص شناسایی افراد سابقه­دار در این محدوده آغاز کردند.

خالقی تصریح کرد: تحقیقات ماموران پلیس ادامه داشت تا اینکه توانستند در بازنگری از محل یکی از سرقت­ها و همچنین بازنگری آلبوم مجرمان حرفه­ای، ردپایی از یک مجرم سابقه­دار به دست آورند.

این مسئول افزود: تحقیقات نشان می­داد که متهم به علت سرقت مغازه، توسط ماموران کلانتری ۱۱ دستگیر و در زندان به سر می­برد که به همین منظور دستور قضایی اخذ و متهم از زندان به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی، خاطرنشان ساخت: متهم در ابتدا منکر هر گونه سرقتی شد اما در ادامه با قرار گرفتن در برابر شواهد و دلایل موثق پلیسی به ۱۳ فقره سرقت اشیاء و لوازم قدیمی از منازل اعتراف کرد.

این مقام انتظامی ارزش اموال سرقتی توسط این سارق را چهار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: بیشتر اموال سرقتی کشف و به مالباختگان تحویل داده شد و متهم نیز با پرونده جدید سرقت از منزل به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد در پایان یادآور شد: مشارکت مردم در تأمین امنیت نقش بسزایی را در کاهش و مهار جرایم دارد؛ لذا ارسال اخبار و گزارشات مردمی درخصوص مجرمان از طریق تلفن ۱۱۰ و همچنین سامانه پیامکی سه شماره ای ۱۱۰ امکان پذیر است.

قدس

۱ دیدگاه

  • ناشناس

    باید به مردم آگاهی داد که اگر به دنبال سیستمها یا تجهیزاتی هستند که ورود سارقین به داخل منزل یا محل کار آنها در زمان حضور یا عدم حضورشان را غیر ممکن نماید، از فروشندگانی که مدعی عرضه انواع قفل، حفاظ، درب، پنجره، آلارم، دوربین مدار بسته و دیگر سیستمها و تجهیزات مشابه هستند، ضمانت پرداخت خسارات در صورت وقوع سرقت را بخواهند که بدون نیاز به استعلام از ارگان یا سازمانی بتوانند متوجه شوند که آیا فروشندگان واقعا به گفته های خود مبتنی بر ضد سرقت و ضد دیلم بودن سیستمها و تجهیزاتی که در حال فروش آن هستند اعتقاد دارند یا فقط در تلاشند گنجشک رنگ شده را به جای قناری به آنها بفروشند.