ایجاد فضای سبز، کاری ماندگار برای مردم یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،استاندار یزد از ایجاد یک پارک ۳۲۵ هکتاری در محدوده دروازه قرآن یزد خبر داد که تا چهار سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 "سید محمد میرمحمدی" در بازدید از کمربند سبز محور یزد- میبد ضمن اقدام به کاشت نهال در این محور، ایجاد فضای سبز برای نقطه‌ به ‌نقطه استان یزد را ضروری خواند و تأکید کرد: استان یزد به‌عنوان منطقه‌ای گرم و خشک نیاز به ایجاد فضای سبز دارد و این اقدام برای مردم استان یزد ماندگار می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در این محور کاشت نهال در مساحتی بالغ ‌بر ۲۰۰ هکتار آغاز شده و در یک برنامه چهار ساله، ۶۰۰ هکتار از این محور نهال‌کاری می‌شود.

 میرمحمدی ادامه داد: آبی که برای آبیاری این نهال‌ها در نظر گرفته ‌شده از محل پساب فاضلاب‌های یزد است که مدت ۱۴ سال بدون استفاده مانده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ایجاد فضای سبز در این محور، محیط‌هایی برای استراحت و تفریح مردم و مسافران در نظر گرفته خواهد شد تا با نشاط، شادابی و طراوت بیشتری وارد یزد شوند.

استاندار همچنین در جریان این بازدید، از طرح مطالعاتی ایجاد یک پارک ۳۲۵ هکتاری در محدوده دروازه قرآن یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: کار نهال‌کاری و درختکاری این طرح تا پایان سال انجام می‌شود  و تا چهار سال دیگر این پارک به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا

۱ دیدگاه

  • يزدي

    ٣٢٥ هكتار؟؟! بابا بيخيال همين چهارتا درخت بي زبون پارك آزادگان و هفت تير رو بهشون برسن كه خشك نشن اينجوري اون پارك ٣٢٥هكتاري پيشكش.